XLSX en DOCX openen niet

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Grandad45
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 23, 2018 2:12 pm

XLSX en DOCX openen niet

Bericht door Grandad45 »

Ik gebruik Win10 64 Bits Microsoft Office 2016 en Apache_OpenOffice_4.1.5_Win_x86_install_nl
als ik een Exel (XLSX) probeer te openen met Open Office werkt dit niet. ook het Wordfile (DOCX) wil Open Office niet openen iemand die kan uitleggen hoe ik dit wel klaar krijg
Apache_OpenOffice_4.1.5 Win x86_install_nl Win10 64Bit
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: XLSX en DOCX openen niet

Bericht door RPG »

Je moet Microsoft Office en welke vorm van OpenOffice niet door elkaar gebruiken. Apache OpenOffice heeft meer moeite met genoemde bestanden dan LibreOffice. Dus het kan zijn dat LibreOffice ze welk kan openen. Maar als het door elkaar gebruikt wordt dan komen er vaak vroeg of laat problemen. Dus als je samen aan een bestand wilt werken gebruik het zelfde programma. Bewaar altijd het origineel en maak het pas heel laat op in het gewenste programma.

Je kunt ook kiezen voor een webprogramma zoals Google docs of een andere waarvan ik de namen niet ken. Voor de inhoud is dat meestal voldoende.

Het kan ook zijn dat het probleem een gevolg is van een Windows 10 Update. Die staat bepaalde programma's waaronder OpenOffice dan niet meer toe. Dat moet veranderd worden volgens deze Engelse beschrijving.
[Solved] OpenOffice Calc Crashes after W10 update (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Misschien kan dat beter op een Nederlands talig Windows forum gevraagd worden. Ik gebruik al sinds lang geen Windows meer.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie