etiketten

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Smokey
Berichten: 11
Lid geworden op: zo aug 19, 2018 6:49 am

etiketten

Bericht door Smokey »

ik heb een lijst in open office calc en wil daarvan etiketten maken en dit lukt mij niet in open office writer.
Ik had voorheen word en excel en dat ging vanzelf.
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik dit gerealiseerd krijg.

Dank bij voorbaat.
open office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

Hallo

Ik zou eens kijken op het deel forum Tutorials (Toon forum) • OpenOffice.org. Daar staan verschillende tutotirials die belangrijk zijn om te lezen.

begin bij deze [Tutorial] Het maken van een geregistreerde database
en daarna [Tutorial] Het maken van etiketten

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

ik heb gedaan zoals je hebt gezegd.

ik zie mijn gegevensbron
dan ga ik naar etiketten en vul alles aan maar de afdruk is enkel de
ingevoegde titel, naam, voornaam enz. maar niet aangepast uit mijn
gegevensbron!!

Hoe kan dat?
Je moet goed begrijpen dat de vragen en antwoorden via het forum gedaan worden en niet in persoonlijke berichten.

Ik denk dat je wat meer tijd moet nemen om alles tot je te laten doordringen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Smokey
Berichten: 11
Lid geworden op: zo aug 19, 2018 6:49 am

Re: etiketten

Bericht door Smokey »

Sorry !
open office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

Je moet de tutorial tot het einde lezen. En je moet gaan printen voor je dat je resultaat ziet. Dat staat ook in de tutorial.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Smokey
Berichten: 11
Lid geworden op: zo aug 19, 2018 6:49 am

Re: etiketten

Bericht door Smokey »

Sorry Romke maar ik heb alles gelezen tot het einde. Ik zie mijn spreadsheat gegevens, en tabblad is aangeduid , ik krijg de etiketten met de aangegeven titels op het blad maar bij afdruk wordt er geen merge gedaan en krijg ik gewoon het blad met titels (zoals aanspreek, voornaam, achternaam enz. ) .

In word en excel was dit toch een stuk eenvoudiger ….
open office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

Beschrijf maar stap voor stap wat je gedaan hebt. Je kunt altijd nog Excel gebruiken. Je bent verwezen naar een instructie die naar mijn idee goed is ik kan niet raden waar het bij jouw fout gaat.

Begin bij het werkblad
Beschrijf dat de gegevensbronnen werken.
Maak een etiketten document en print het af.
Beschrijf die stappen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

Je heb niet opgegeven welke computer je gebruikt. Wanneer je een Mac gebruikt is het misschien beter om over te stappen naar LibreOffice. Je kunt Apache Offie en LibreOffice tegelijk op de computer hebben staan. Het gebruikers profiel vernieuwen kan soms ook goed zijn.

Romke

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.

Welke versie van LibreOffice
Laad LibreOffice van Download LibreOffice | LibreOffice - Free Office Suite - Fun Project - Fantastic People. Lees de pagina goed en maak een keuze welke versie het best mogelijk voor je past. LibreOffice verandert heel frequent de downloads. Soms houden ze bijna hetzelfde nummer. Onderaan de pagina staan verschillende mogelijkheden. Door op die links te klikken krijg je ook de detail nummers.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Smokey
Berichten: 11
Lid geworden op: zo aug 19, 2018 6:49 am

Re: etiketten

Bericht door Smokey »

Beste ,

ik heb een laptop Asus en daarop het programma open office writer en open office calc. De verkoper zei dat word en excel toch zouden verdwijnen!!! Dus ja met nieuw programma gewerkt en alles lukt tot ik etiketten moet maken. Deze morgen heb ik alles nog een opnieuw gedaan en mijn database is ok , als ik etiketten wil maken komen de 3 fases en dit is ok tot databaseveld. Ik breng titel naar adres en daar geeft hij mij de titel van mijn database? dan probeer ik de andere velden over te brengen maar telkens komt die titel erbij . (zie copie hiernaast<etiketten 2018 kindje v Praag.Blad1.0.Titel>
<etiketten 2018 kindje v Praag.Blad1.0.voornaam>
<etiketten 2018 kindje v Praag.Blad1.0.adres1>
<etiketten 2018 kindje v Praag.Blad1.0.adres 2>
<etiketten 2018 kindje v Praag.Blad1.0.code><etiketten 2018 kindje v Praag.Blad1.0.plaats>
<etiketten 2018 kindje v Praag.Blad1.0.land>

er is iets die niet juist is en ik weet niet wat . De gegevens van mijn database zijn : aanspreek, voornaam, naam, adres1, adres2,code, plaats, land. maar in het databaseveld staat er titel en dan geeft hij titel van mijn bestand. Wat doe ik toch verkeerd.
Sorry voor de last, misschien ga ik toch maar terug naar de verkoper met mijn laptop mee?

Bedankt voor uw moeite maar ik heb er een punthoofd van!
open office 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: etiketten

Bericht door RPG »

Die vreemde velden die horen er in te komen. Eerst zie je ze tijdens het maken van het etiket. Later zie je voor elk etiket. En daarna moet het geprint worden. Dan zie je pas de gewenste namen.

Ik heb het idee dat je nog niet de goede tabel gekozen heb. Probeer eerst de tabel te zien in de database of de gegevensbronnen. De gegevensbronnen open je met F4

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie