foutmelding Er zijn geen bestanden meer

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
Jan Verhoef
Berichten: 2
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 10:15 pm

foutmelding Er zijn geen bestanden meer

Bericht door Jan Verhoef »

Bij het opslaan krijg ik deze melding "Er zijn geen bestanden meer". Kan niets opslaan. Kan iemand mij helpen.
OpenOffice 4.1.3 windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: foutmelding Er zijn geen bestanden meer

Bericht door RPG »

Hallo

Kort
Het zou best kunnen dat er iets verkeerds op jouw computer is een soort virus. Ik baseer dat op een zoekactie met google en op deze link daaruit verkregen.
er zijn geen bestanden meer - Microsoft Community

Oplossing
Als je zelf handig bent met computers kun je misschien het advies het advies van Microsoft Patner Erwin D opvolgen. Als je niet handig bent proberen iemand te vinden die het wel kan.

Als ik het zo zie lijkt mij het geen probleem van OpenOffice maar ben je het slachtoffer van zoiets als een virus.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Jan Verhoef
Berichten: 2
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 10:15 pm

Re: foutmelding Er zijn geen bestanden meer

Bericht door Jan Verhoef »

Ik heb dus ook een ASUS laptop en ik heb het programma "asus data security manager" verwijderd en alles doet het weer. Bedankt Romke :D :D :D :bravo:
OpenOffice 4.1.3 windows 10
drostjw
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 4:20 pm

Re: foutmelding Er zijn geen bestanden meer

Bericht door drostjw »

Als ik wil opslaan volgt de melding "Er zijn geen bestanden meer". Heb inmiddels eindeloos malware-opsporing gedaan, zonder resultaat, en uitgebreid antivirus programma gedraaid. Verder op aanraden van dit forum Asus Data Security Manager verwijderd. Niets helpt en helaas blijf ik dezelfde melding krijgen, ook als ik probeer een pdf op te slaan. Heb een Asus laptop, die draait op Windows 10, en gebruik OpenOffice 4.1.5 en Foxit Reader. Wie weet raad?
OpenOffice 4.1.5, Windows 10.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: foutmelding Er zijn geen bestanden meer

Bericht door RPG »

Kijk mogelijk in het resutaat van deze zoekactie.
https://duckduckgo.com/html?q=%22Er%20z ... %20meer%22

Ik denk niet dat het een probleem van OpenOffice is. Ik zie het gemeldde probleem herhaaldelijk terugkomen bij verschillende programma's. Ik zie niet iets algemeens wat een oplossing kan zijn. Voor een oplossing zou ik eens vragen bij een windows forum.

Ik zou zelf gaan voor een algemene schoonmaak actie met een regcleaner. Ook kijken of er andere zaken aan onderhoud van de computer gedaan moeten worden. Vaststellen of er voldoende vrije schijfruimte is.

Als het bovengenoemde niet helpt het gebruikers profiel vernieuwen misschien. Het mag ook in een andere volgorde.

b]Gebruikers of users profiel[/b]
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Ik heb niet zo veel meer ideeen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
drostjw
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jul 29, 2018 4:20 pm

Re: foutmelding Er zijn geen bestanden meer

Bericht door drostjw »

Via één van de links die Romke opgaf vond ik op een Engelstalige site de oplossing (https://ugetfix.com/ask/how-to-fix-ther ... indows-10/). Let op: ze proberen meteen hun programma aan je te verkopen maar dat bleek ik gelukkig niet nodig te hebben. Je kunt hun aanwijzingen stap voor stap volgen.
Wat bleek: ik had weliswaar ASUS Data Security Manager uitgeschakeld, dacht dat dat voldoende was, maar je moet het gewoon helemaal verwijderen.
En daarmee is het opgelost!

Hartelijk dank, Romke, ook voor je snelle reactie!
OpenOffice 4.1.5, Windows 10.
Plaats reactie