[Opgelost] JRE wordt niet gevonden.

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
openguyapache
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 08, 2018 7:34 pm

[Opgelost] JRE wordt niet gevonden.

Bericht door openguyapache »

Schermafdruk 2018-06-08.png
Schermafdruk 2018-06-08.png (62.67 KiB) 1718 keer bekeken
In Java Control Panel vindt ik dit path voor Java Runtime Environment: C:\Program Files\Java\jre1.8.0_171\bin\javaw.exe
Dat lijkt dus in orde en ik vind dat zo ook in Verkenner.

In Open Office : Extra : Opties : Open Office : Java ... is aangevinkt om een Java runtime environment te gebruiken.
Blijkbaar zou ik daar een lijstje kunnen krijgen met de beschikbare environments, maar dat komt er niet vanzelf.

Met de knop toevoegen selecteer ik die map, dan verschijnt enkel het laatste element (bin) en dan krijg ik een bericht....

----- De map die u selecteerde bevat geen Java runtime environment. Selecteer een andere map. -----
Schermafdruk 2018-06-08.png
Schermafdruk 2018-06-08.png (62.67 KiB) 1718 keer bekeken
Laatst gewijzigd door floris v op zo jun 10, 2018 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als Opgelost gemarkeerd vanwege bericht OP
OpenOffice 4.1.5 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: JRE wordt niet gevonden.

Bericht door RPG »

OpenOffice is tot nu toe een 32 bits programma. Ook als je een 64 bits OS, Windows, hebt dan nog heb je een 32 bits JAVA nodig.

Voor zover ik weet heb je JAVA bijna alleen nodig wanneer je met een database werkt. Met andere woorden zonder fout meldingen kun je JAVA achterwege laten.

Java and Apache OpenOffice
De link verwijst naar een Engelse uitleg

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
openguyapache
Berichten: 2
Lid geworden op: vr jun 08, 2018 7:34 pm

Re: JRE wordt niet gevonden.

Bericht door openguyapache »

Dank je.
Met de 32-bits versie lukt het nu wel.
Ik ga voorlopig niet met een database werken maar wil wel macro's schrijven en daarbij BASIC gebruiken.
Ik kon een macro opnemen, maar uitvoeren vereist blijkbaar de JRE.
OpenOffice 4.1.5 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: JRE wordt niet gevonden.

Bericht door RPG »

Wanneer je je wilt gaan verdiepen in macro's is het beter om je te gaan oriënteren op het Engelse forum. Macro's voor OOo, welke smaak ook, liggen altijd heel kort bij de normale werking van OOo. Op het Engelse forum zie ik vaak dat er een gebrek is aan basis kennis van de normale manier van werken van OOo. Ik denk dat het verstandig is om langdurig bijdragen te lezen van belangrijke posters op het Engelse forum. Naast veel onzin kom je ook regelmatig een mooie uitleg tegen. Een uitleg over een onderwerp waar je soms nooit naar zult zoeken of als je er wel naar zoekt niet kunt vinden maar wel mooie uitleg geeft over iets wat mogelijk voor je belangrijk kan zijn. Die posters zijn ook mensen die hun sporen al verdiend hebben in de maatschappij.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie