Crash calc

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Bart Hoogeboom
Berichten: 1
Lid geworden op: ma mei 28, 2018 5:49 pm

Crash calc

Bericht door Bart Hoogeboom »

Als ik werk in calc crasht het bij voortduring. Het wordt gerepareerd en na een paar tellen cracsht hij weer
Ik heb windows 8 en open office 4.1.5
ik heb het verwijderd en opnieuw geinstaleerd
ik heb hem late repareren maar steeds hetzelfde
Help ik qweet het niet meer
openoffice 4.1.5 Windows 8
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Crash calc

Bericht door RPG »

Ik zou het gebruikers profiel eens vernieuwen. Zijn er ook foutmelding? Sla het bestand op met een ODF extensie.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Kees
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 16, 2014 3:46 pm

Re: Crash calc

Bericht door Kees »

Bij mij crasht OpenOffice ook voortdurend als ik in OpenOffice werk. Ik heb het programma verwijderd en toen de nieuwe versie 4.1.5 geïnstalleerd. Maar geholpen heeft het niet. Ik kan zelfs niet meer werken in het document. Vooral in Calc. maar ook in Writer, Ik heb Windows 10. Heeft iemand een idee?
Kees
Windows 7 Home Premium 32 bit - SP1/
OpenOffice 4.1.0
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Crash calc

Bericht door RPG »

Zonder gegevens is het voor ons raden wat de oorzaak is van het probleem. Maar net als hier Traag & vastlopen (blokkering - werkt niet) denk ik dat de oorzaak ligt in een niet goed georganiseerd document. Uit die link blijkt ook al dat de oorzaak niet zo eenduidig is. Crashen is naar mijn idee wat anders dan schijnbaar vastlopen of echt vastlopen.
Bij crashen krijg je spontaan een foutmelding. Bij schijnbaar vastlopen reageert de computer niet meer of althans zeer traag. Ook in de link heb ik al gemeld dat openoffice soms zeer langdurig aan het werk gezet kan worden. OpenOffice doet dan trouw het werk wat opgedragen wordt maar het duurt alleen. De gebruiker verwacht een snel resultaat.

Ik denk dat het aan de ontwerper van de toepassing om het sneller te laten verlopen. Anders gezegd OpenOffice niet onnodig belasten. Dit is een algemene gedachte. Voorlopig wil ik het hierbij laten.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Kees
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 16, 2014 3:46 pm

Re: Crash calc

Bericht door Kees »

Als ik bezig ben met Calc of Writer, komt er een bericht: "Door een onverwachte fout crashte OpenOffice. Alle bestanden waaraan u werkte zullen nu worden opgeslagen. De volgende keer dat OpenOffic wordt opgestart zullen uw bestanden automatisch worden hersteld." Dat is een tijd goed gegaan, maar nu niet meer.
Ook verschijnt er een bericht: Uw persoonlijke instellingen worden door een andere sessie van OpenOffice gebruikt, of uw persoonlijke instellingen zijn vergrendeld. Gelijktijdige toegang kan leiden tot inconsistentie in uw persoonlijke instellingen. Zorg ervoor dat gebruiker "Kees-PC/Kees" OpenOffice sluit op host "KEES-PC", voordat u verdergaat.
Ik heb geen idee wat te doen. Wie wel?
Windows 7 Home Premium 32 bit - SP1/
OpenOffice 4.1.0
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Crash calc

Bericht door RPG »

Heb je het gebruikers profiel ook vernieuwd? Je moet de link boven volgen en goed lezen. Waarom plaats je in deze draad een bericht terwijl je het schijnbaar niet leest.
Je kunt alle lock bestanden gerust verwijderen wanneer OpenOffice ook is afgesloten. Lock bestanden zij verborgen bestanden die in de verkenner getoond kunnen worden. Wanneer je de enige gebruiker bent op de computer dan kun je de waarschuwing negeren.

Wanneer OpenOffice regelmatig crashed is dat toch vaak een teken dat er hier of daar een ontwerp fout is in de toepassing die gemaakt is.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Kees
Berichten: 5
Lid geworden op: za aug 16, 2014 3:46 pm

Re: Crash calc

Bericht door Kees »

RPG schreef:Heb je het gebruikers profiel ook vernieuwd? Je moet de link boven volgen en goed lezen. Waarom plaats je in deze draad een bericht terwijl je het schijnbaar niet leest.
Je kunt alle lock bestanden gerust verwijderen wanneer OpenOffice ook is afgesloten. Lock bestanden zij verborgen bestanden die in de verkenner getoond kunnen worden. Wanneer je de enige gebruiker bent op de computer dan kun je de waarschuwing negeren.

Wanneer OpenOffice regelmatig crashed is dat toch vaak een teken dat er hier of daar een ontwerp fout is in de toepassing die gemaakt is.

Romke
Neem me niet kwalijk. Ik ga het bericht onmiddellijk lezen. dank u voor uw bericht.
Kees
Windows 7 Home Premium 32 bit - SP1/
OpenOffice 4.1.0
Plaats reactie