[Opgelost] Tekst wordt niet afgedrukt

Bespreek het presentatieprogramma
DenBril
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 05, 2018 5:45 pm

[Opgelost] Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door DenBril »

Ik wens voor de eerste maal een 'handout' af te drukken van een presentatie OpenOffice Impress, maar de tekst wordt niet afgedrukt!
Afbeeldingen die ingevoegd zijn worden afgedrukt, maar de getijpte tekst (overal Arial lettertype gebruikt) in de tekstvakken dus niet.
De voorbeelden van de af te drukken pagina die in de printerinstelingen worden getoond, tonen dat er inderdaad tekst op de dias staat, maar die tekst wordt dus niet afgedrukt...
(Indien ik exporteer als pdf document worden de teksten wel netjes overgenomen, en ook afgedrukt.)
Laatst gewijzigd door RPG op zo apr 01, 2018 1:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangemerkt als opgelost
OpenOffice 4.1.5 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door RPG »

DenBril schreef:(Indien ik exporteer als pdf document worden de teksten wel netjes overgenomen, en ook afgedrukt.)
Ik zou hier voorlopig tevreden mee zijn. Ik gebruik Impress op het ogenblik totaal niet meer: Ik heb geen reden om presentaties te maken. Maar twee presentaties die vroeger wel werkten en mogelijk dus ook met hand-outs geven nu ook geen resultaat op de hand-outs.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door RPG »

Ik heb nog even gekeken hoe het een en ander werkt in Impress. Ik weet niet of je de term intuïtief voor programma's kent. Voor mijn gevoel valt OpenOffice niet onder intuïtief. Dat betekent dat het noodzakelijk is om de help file te lezen.

Druk om F1
Dat is noodzakelijk om in het goede deel van de helpfile te komen. In de helpfile zie je dan in de linker bovenhoek: OpenOffice Impress.
Het is dan nuttig om te zoeken bij de index op woorden zoals:
Hand-out
Printen

Als Index niet iets biedt probeer ik het vaak met zoeken. Het schijnt zo te zijn dat in een Nederlands-talig OpenOffice je moet zoeken naar Hands-outs en in een Engels talig OpenOffice naar Handouts dus zonder streepje.

Printen
Bij printen kun je selecteren wat er geprint moet worden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DenBril
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 05, 2018 5:45 pm

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door DenBril »

Dank voor info, maar de F1 helppagina brengt geen nuttige info voor mijn probleem. En op internet vond ik ook niets.... Daarom besloot ik de vraag hier te stellen...
OpenOffice 4.1.5 op Windows 7
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door DiGro »

Ga naar Bestand en vervolgens Afdrukken.

Er opent een venster waar, nagenoeg onderin,een keuzelijst Document staat. Daar kun je kiezen voor Hand-outs
Hand-outs_Afdrukken.png
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
DenBril
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 05, 2018 5:45 pm

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door DenBril »

Ja inderdaad, en als ik dit dus doe, worden de teksten in de dia's niet afgedrukt...
OpenOffice 4.1.5 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door RPG »

Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Ik krijg in een heel simpele presentatie gewoon tekst geprint. Op het Engelse forum heb ik het probleem ook niet gevonden. Zie je de gewenste tekst wel verschijnen in het voorbeeld van de printweergave? Iets wat altijd te proberen is is het vernieuwen van het gebruikers profiel.

Zo af en toe lees ik dat er problemen zijn met printer drivers onder Windows maar dat is meer bij Windows 10.

PDF als tussen vorm
Ik zie dat PDF steeds meer als tussen vorm gebruikt wordt voor het printen. Ik weet niet wat dit als invloed heeft.

Advies in het algemeen
Ik kan mij voorstellen dat je de vraag opgeworpen hebt. Ik heb gezocht naar een simpele oplossing en niet gevonden. Maar als er geen simpele oplossing voorhanden is zou ik me neer leggen bij de reeds gevonden omweg.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DenBril
Berichten: 4
Lid geworden op: ma mar 05, 2018 5:45 pm

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door DenBril »

Hallo iedereen,
Wat ik hier nu ga vertellen is te gek voor woorden, maar toch werkelijkheid.
De reden waarom de teksten niet worden afgedrukt is doodeenvoudig omdat mijn zwart inktpatroon leeg is!!!!!!!!! :crazy:
En aangezien de ingevoegde afbeeldingen geen zwart bevatten kon ik het probleem daar niet vaststellen!
Mea culpa :roll:
OpenOffice 4.1.5 op Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst wordt niet afgedrukt

Bericht door RPG »

Ten eerste bedank voor het aangeven dat je het probleem hebt opgelost. Het is natuurlijk vervelend voor je zelf dat de oorzaak daar lag. Maar het maakt voor iedereen weer opnieuw duidelijk dat het opzoeken van fouten altijd moeilijk is. In het dagelijks leven los ik soms op hobby basis ook weleens een probleem op bij mensen niet alleen bij computers. Het verbaasd mensen soms dat ik begin met heel eenvoudige zaken. Zo was er eens een wasmachine die niet goed wilde werken en aangaf dat de waterdruk niet goed was. Het koste wat moeite om te overtuigen dat de beste oplossing voorlopig was om de waterkraan te repareren door deze uit elkaar te halen en weer goed in elkaar te zetten. Het probleem was op gelost.

Ik heb de draad ook aangemerkt als opgelost.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie