OOBase breekt steeds af

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
G.J.Vonk
Berichten: 2
Lid geworden op: do jan 04, 2018 3:23 pm

OOBase breekt steeds af

Bericht door G.J.Vonk »

IK werk sinds kort met Open Office 4.1.5
Na toevoegen aan database breekt het programma vaak af soms wordt het automatisch hersteld soms komt het scherm met toe te passen Filters en wat ik ook probeer geen van de filters Helpt.
Soms zie ik in taakbeheer OOB vaak open staan.
Vaak gebeurt het bij toevoegen Foto's type Binair vasr [Binary] maar ook wel bij andere toevoegingen
Het afsluiten van de Database duurt dan lang
Windows 10 Open Office 4.1.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OOBase breekt steeds af

Bericht door RPG »

Ik weet niet waarom dit bericht geplaatst is in het forum voor macro voorbeelden? Ik heb het maar in het forum voor beginners geplaatst. Ik denk dat het antwoord op deze vraag waarom in het forum voor macro voorbeelden misschien enige duidelijkheid geeft.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OOBase breekt steeds af

Bericht door RPG »

Ik ga er vanuit dat je geen macro's gebruikt. Macro's maakt het alleen maar buiten gewoon moeilijk. Ik denk dat als je alles goed opzet de problemen mogelijk ook over gaan.

Wanneer je met een database gaat werken is het belangrijk om het forum tutorials goed te gaan lezen daar staat veel kennis. Belangrijk is om een gesplitste database te hebben. Een niet gesplitste database , embedded, database, heeft een groot risico van dataverlies. Wanneer foto' in de database opgeslagen worden dan zeker een gesplitste database gebruiken.

Foto's
Foto's kunnen rechtstreeks als een soort bitmap opgeslagen worden. Een betere keuze is om de foto's op te slaan als normale bestanden en alleen de url op te slaan in de database..
foto als bitmap opslaan field is longvarbinary
foto als url field is varchar.

Tutorials
Hier staan alle tutorials

[Tutorial] Het maken van een geregistreerde database (Toon onderwerp) • OpenOffice.org
Daar staat ook voor het splitsen van een database.

Extractie data uit base kolom (Toon onderwerp) • OpenOffice.org
Is een link die iemand helpt met een bepaald probleem over foto's. Het geeft ook andere links.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie