Spellingscorrectie Nederlands en Frans in Open Office

Bespreek de tekstverwerker
jaapschl
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 02, 2018 4:37 pm

Spellingscorrectie Nederlands en Frans in Open Office

Bericht door jaapschl »

Sinds 4.1.3 heb ik problemen met de spellingcorrectie. Ook in het Nederlands komt er overal een rode kringenlijn. Nu 4.1.5 geïnstalleerd, maar het blijft. Ook de Franse spellingcorrectie werkt niet meer. Alle adviezen uit het Forum (westerse taal = Frans enz.) heb ik al opgevolgd. Maar het blijft een rood onderstreepte tekst. Misschien een Windows instelling? Wie heeft er een oplossing?
Open Office 4.1.5 op Windows10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Spellingscorrectie Nederlands en Frans in Open Office

Bericht door RPG »

jaapschl schreef:Alle adviezen uit het Forum (westerse taal = Frans enz.) heb ik al opgevolgd
Ik mis een precieze opgave dus we beginnen weer bij het begin.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Wanneer het gebruikers profiel vernieuwd is zou ik eerst kijken of de Nederlandse taal goed werkt. Wanneer de Nederlandse taal werkt kun je kijken of de Franse taal werkt. Vergeet niet voor de betreffende alinea aan te geven dat het Frans moet zijn. Per alinea moet de gewenste taal aan gegeven worden. Leer gebruikt te maken hoe de stijlen werken.

Je mag ook eerst beginnen met kijken en rapporteren of Nederlands werkt en dan doorgaan met Frans.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
jaapschl
Berichten: 5
Lid geworden op: di jan 02, 2018 4:37 pm

Re: Spellingscorrectie Nederlands en Frans in Open Office

Bericht door jaapschl »

Bedankt Romke: een prima advies om het user file te veranderen. Alles werkt nu weer naar behoren.
Open Office 4.1.5 op Windows10
Plaats reactie