Wijzigingen bijhouden - verwijdering niet tonen

Bespreek de tekstverwerker
MaartenW
Berichten: 4
Lid geworden op: do jun 18, 2015 12:01 pm

Wijzigingen bijhouden - verwijdering niet tonen

Bericht door MaartenW »

Ik heb voor een document 'Wijzigingen bijhouden' aangevinkt. Dit werk goed.
Nu wil ik verwijderingen niet tonen. Alle andere wijzigingen wel.
In MS-Word is hiervoor de optie om verwijderde tekst niet alleen 'doorgehaald' te tonen, maar 'verborgen' te houden.
Ik mis deze optie in OOffice (4.1.4). Is een dergelijke optie aanwezig?
OOffice 4.1.4 (Nederlands) op W10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Wijzigingen bijhouden - verwijdering niet tonen

Bericht door RPG »

Ik denk dat het gevraagde niet aanwezig is.

Overstappen van MS Word naar Writer
Overstappen naar een ander computer programma is altijd moeilijk. Mijn methode bij het leren van een nieuw programma is altijd geweest het uitgebreid verkennen van alle menu opties. Ook de vervolg opties in het menu en de popups zijn belangrijk. En dan langzaam leren wat de gewenste methode van werken voor dat programma is. Hoe meer de gewenste methode van werken geaccepteerd wordt hoe gemakkelijker het is.

Filteren van aangebrachte wijzigingen
Ik heb wijzigingen heel af en toe gebruikt. Ik gebruikte het alleen wanneer ik een nieuw gecorrigeerd document terug kreeg. OpenOffice biedt wel een filter mogelijkheid wanneer de correcties toegepast moeten worden. Het filter heeft alleen betrekking op wat je nu wilt corrigeren. Ik weet niet of dit het antwoord is op de gesteld vraag.

Engels
Wanneer je goed Engels kunt lezen is het aan te raden om het Engelse forum te bezoeken. Daar zijn betrekkelijk veel mensen met grote deskundigheid op allerlei deelgebieden.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
MaartenW
Berichten: 4
Lid geworden op: do jun 18, 2015 12:01 pm

Re: Wijzigingen bijhouden - verwijdering niet tonen

Bericht door MaartenW »

Dank voor je antwoord Romke.

Ik gebruik OO al een groot aantal jaren met plezier en tevredenheid. De vraag kwam op door een document wat in ontwikkeling is en waar een collega - die MS Word gebruikt - de optie 'verwijderingen verbergen' gebruikt. Dat maakt het document leesbaarder en laat aanvullingen zien. Jammer dat deze optie in OO mist.

Het zou een optie kunnen zijn dit ooit in te bouwen. Wanneer ik tijd heb zal ik het op de 'features wished' lijst plaatsen.
OOffice 4.1.4 (Nederlands) op W10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Wijzigingen bijhouden - verwijdering niet tonen

Bericht door RPG »

MaartenW schreef:De vraag kwam op door een document wat in ontwikkeling is en waar een collega - die MS Word gebruikt - de optie
Ik denk dat jullie beter het zelfde programma kunnen. Het document wordt steeds rommeliger bij herhaaldelijk wisselen tussen Word en Writer.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie