Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Discussieer over algemene onderwerpen in verband met OpenOffice.org
DERDELINCKXA
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 29, 2017 4:02 pm

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door DERDELINCKXA »

IK heb deze morgen de laatste versie van OPEN OFFICE gedownloaded ( ben al jaren gebruiker) en nu vraagt men mij voor het eerst om in te loggen wat vroeger niet nodig was.
Nadien, als ik mijn document wil openen vraagt hij mij aan te geven in welke schrijftaal (WEST EUROPEES...) ed in te vumllen waarna ik een blad krijg met allemaal dezelfde tekens ik kan dus mijn gegevens niet meer raadplegen.

Wat moet ik doen?
Laatst gewijzigd door RPG op wo nov 29, 2017 7:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel naar kleine letters veranderd en taalfout verbeterd om zoeken gemakkelijker te maken.
OPEN OFFICE 4.1.3 WINDOWS 10 op DESKTOP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door RPG »

De laatste versie van Apache Office is 4.1.4. Om die te downloaden kun je het best klikken op de link rechts onder in deze pagina. Ik vermoed dat jouw versie van Apache Office ergens anders vandaan komt.

Ik denk dat je het beste opnieuw kunt downloaden van de officiële site. De officiële versie laat je nergens inloggen en is ook altijd gratis. Ik zou de niet officiële versie ook controleren op de aanwezigheid van een virus.

Als je zelf niet handig met de computer bent vraag iemand in de echte wereld het probleem voor je op te lossen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DERDELINCKXA
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 29, 2017 4:02 pm

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door DERDELINCKXA »

Blijkbaar was de versie 4.1.4 reeds geinstalleerd sinds 05/11/2017 maar bij de snelkoppeling stond nog 4.1.3
Ik had een melding gekregen bij het laatst openen van het bestand dat er nieuwe software beschikbaar was (de juiste formulering weet ik niet meer) dus heb ik die aangeklikt en nadien kwam het probleem.

Ik kan nu andere OPEN OFFICE bestanden lezen maar niet datgene dat ik wou openen waar men niet meer vraagt om in te loggen maar wel of het WEST-EUROPEwindows is, TIMES NEW ROMAN EN CR en LF.
MAAR HET BLIJFT EEN RREKS VANDEZELFDE TEKENS.

HOE KAN IK DIT RECUPEREREN.
Alberic
OPEN OFFICE 4.1.3 WINDOWS 10 op DESKTOP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door RPG »

DERDELINCKXA schreef: Ik kan nu andere OPEN OFFICE bestanden lezen maar niet datgene dat ik wou openen waar men niet meer vraagt om in te loggen maar wel of het WEST-EUROPEwindows is, TIMES NEW ROMAN EN CR en LF.
MAAR HET BLIJFT EEN RREKS VANDEZELFDE TEKENS.
Het geciteerde veranderd wel het probleem. Blijkbaar is alleen het betreffende bestand corrupt. Wat waarschijnlijk inhoud onherstelbaar beschadigd. Als je een eindeloze reeks #### ziet dan is er waarschijnlijk niets te herstellen.

In het volgend deel heb ik wat informatie gekopieerd die het misschien mogelijk maakt om iets te herstellen of zekerheid te verkrijgen dat het echt vergeefse moeite is.

Map backup
OOo slaat regelmatig bestanden op in de map backup. Het kan zijn dat hier nog een betrekkelijk goede versie instaat die je kunt gebruiken. Deze map staat in het userprofiel en is een verborgen map. Een verborgen map betekent dat deze normaal niet te zien is. Voor linux is deze map te vinden in gebruikermap onder libreOffice of OOo. Als die map gevonden is dan verder zoeken naar de map backup.


Aanbeveling
Bij belangrijke bestanden is het verstandig om verschillende backup te hebben. Meestal is een bestand niet groot en is het verlies wel groot. Ik heb een bestand van nog geen 1 MB. Ik zou het niet graag kwijt raken omdat ik er al vanaf 1985 gegevens in gebracht heb. Het bestand is wel diverse keren aangepast. De eerste gegevens heb ik nog ingebracht onder CP/M en DbaseII( beiden betekenen lang geleden).

https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... er#p345964
In bovenstaande link staat een programma wat onderzoekt of een file mogelijk nog te herstellen is. De maker, B Marcelly, is een bekend iemand in de wereld van OOo.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DERDELINCKXA
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 29, 2017 4:02 pm

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door DERDELINCKXA »

Ik heb de link aangeklikt maar wanneer ik op de knop "Analyse the corrupted file" klik gebeurd er op het eerste zicht niets en ik zie ook nergens een EXE of dergelijk opengaan.
Ik heb wel een gedeeltelijke backup onder WORD maar de laatste gegevens ontbreken dus wil ik wel verder proberen of ik kan recuperen.
Alvast dank

Alberic
OPEN OFFICE 4.1.3 WINDOWS 10 op DESKTOP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door RPG »

Als je het met de extensie doc hebt opgeslagen dan zal dat programma waarschijnlijk niet veel doen. Het is een BASIC script wanneer je document groot is kan het best enige tijd duren. Ik heb geen ervaring daarmee. BASIC scripts zijn niet zo snel.

Ik heb geen ervaring in het herstellen van corrupte tekst bestanden. Op het Engelse forum zijn ze er soms handiger in. Je kunt OpenOffice bestanden ontzippen door de extensie naam te veranderen in zip.Maar het is dan allemaal html code. De vraag is hoe belangrijk is dat deel wat je mist.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DERDELINCKXA
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 29, 2017 4:02 pm

Re: Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door DERDELINCKXA »

Het is wel degelijk een odt-extensie groot: 40kb
OPEN OFFICE 4.1.3 WINDOWS 10 op DESKTOP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door RPG »

Plaats het eens hier op het forum. Wel op de knop plaats reactie klikken.
Ik hoop dat er geen persoonlijke informatie in zit.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DERDELINCKXA
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 29, 2017 4:02 pm

Re: Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door DERDELINCKXA »

Dat is het probleem anders graag.
Alberic
OPEN OFFICE 4.1.3 WINDOWS 10 op DESKTOP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door RPG »

Als je het ontzipt dan moeten de bestanden in kladblok leesbaar zijn. Het is wel HTML code. Dan kun je eens gaan kijken of je de informatie kunt vinden die je nu mist. Het lijkt dan te staan in een bestand content.xml

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DERDELINCKXA
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 29, 2017 4:02 pm

Re: Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door DERDELINCKXA »

VROEGER was dat geen probleem je nam het bestand en veranderde .odt in .zip maar hoe doe je dat nu onder win10?
OPEN OFFICE 4.1.3 WINDOWS 10 op DESKTOP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door RPG »

Volgens mij is het nog steeds het zelfde. Ik gebruik al jaren lang geen Windows meer. Als ik achter een Windows 10 zit moet ik altijd erg wennen. Ik heb zo weinig kennis van Windows dat ik geen advies op dat terrein durf te geven. Mijn ont-zip programma pakt het ook zo wel uit als ik de rechter muis knop gebruik.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
DERDELINCKXA
Berichten: 24
Lid geworden op: wo nov 29, 2017 4:02 pm

Re: Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door DERDELINCKXA »

Mijn PROGRAMMA ZEGT DAT ER GEEN ZIPgegevens in staan

Alberic
OPEN OFFICE 4.1.3 WINDOWS 10 op DESKTOP
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Tekst niet meer te lezen na upgrade

Bericht door RPG »

Dat is een waarheid voor dat programma. Ik weet niet of het ook waar is voor andere programma's

Je probleem is duidelijk. Je bestand is corrupt en je hebt geen backup. Ook wil je het niet opsturen aan anderen. Dan kan ik weinig doen voor jouw. Het is de vraag als je het aan mij opstuurt of ik er wel wat mee kan doen. Ik weet ook niet waar je verder naar hulp kunt vragen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie