OO groter dan beeldscherm (kan ook niet aanpassen)

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
humanoffice
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 21, 2017 1:58 pm

OO groter dan beeldscherm (kan ook niet aanpassen)

Bericht door humanoffice »

Beste allemaal,

ik heb een probleem met Open Office

als ik het programma/een document open is dit veel groter dan mijn beeldscherm

ik kan het ook niet aanpassen via 'verkleinen' of met de muis 'vanaf de hoeken' omdat deze ook buiten mijn
beeldscherm vallen en ik deze dus niet kan bereiken

het probleem is plotseling ontstaan bij gebruik van versie 4.1.2
ik heb deze verwijderd en 4.1.4 geïnstalleerd
maar het probleem blijft

(ik heb dit soort probleem niet bij andere programma's ligt m.i. daarom aan OO en niet aan mijn pc)

Heeft iemand een (suggestie voor) een oplossing?

m.v.g.
Alex
Open Office 4.14 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OO groter dan beeldscherm (kan ook niet aanpassen)

Bericht door RPG »

Ik heb geen idee hoe dit op te lossen maar het verwisselen van het gebruikers profiel is altijd een goed idee in zulk soort gevallen. Als het niet werkt kunnen we nog misschien nog eens gaan nadenken.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: OO groter dan beeldscherm (kan ook niet aanpassen)

Bericht door eremmel »

Normaal kun je boven aan de rand van een programma met je rechter-muis-knop klikken en dan krijg je een menu voor 'Verplaatsen', 'Minimizen' en etc.
Dit menu kun je ook krijgen als je het programma actief hebt en op Alt-Spatie drukt. Je kunt dan met de pijltjes toetsen voor 'Maximize' kiezen en op Enter drukken. Ik verwacht dat dan het programma zich aanpast. Ook zou je 'Move' ('Verplaatsen' (?) kunnen kiezen en dan het programma met de pijltjes toetsen zo naar beneden schuiven dat een van de hoekpunten in beeld komt. Dan kun je met de muis het scherm verkleinen en verschuiven totdat het weer geheel op het scherm past.

Het laatste gebuik ik voor programma's die op mijn labtop opstarten op het tweede scherm (dat dan net nu niet aangesloten is).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
humanoffice
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 21, 2017 1:58 pm

Re: OO groter dan beeldscherm (kan ook niet aanpassen)

Bericht door humanoffice »

@eremmel: Alt-Spatie en 'Maximize' is de oplossing om het document weer in het beeldscherm te laten passen.

@RPG: bedankt voor de tip , ik had intussen een oplossing, maar hou je tip in gedachten voor evt. toekomstige problemen.

Allebei hartelijk dank! :-)
Open Office 4.14 op Windows 10
Plaats reactie