[Opgelost] rijen kopiëren

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Julia
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 11, 2017 11:07 am

[Opgelost] rijen kopiëren

Bericht door Julia »

Ik wil graag rijen kopieeren en invoegen, met dezelfde (behoud van) de formules.
Ik doe selecteren en kopieeren maar er wordt niets geplakt.
ik kan alleen rij voor rij invoegen...
Laatst gewijzigd door floris v op ma okt 23, 2017 6:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opgelost-tag toegevoegd, floris v, moderator
Open office 4.1 op windows 10
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: rijen kopieeren

Bericht door eremmel »

Je kunt rijen snel kopieren met:
  1. Selecteer de rijen door over de regelnummers te gaan met ingedrukte linker-muis-knop. (de regels wordt blauw).
  2. Houdt Ctrl-Alt ingedrukt
  3. Links-klik nu in de zwart gemarkeerde cel (kolom A. van laatst gemarkeerde regel) en houdt vast.
  4. Sleep langzaam naar beneden en dan zul je zien dat de muis-wijzer verandert naar pijltje met rechthoek en + (eerst verandert de muis-wijzer naar een rondje met streep, maar gewoon doorgaan). De plaats waar je de regels toevoegt wordt aangegeven door een donkere lijn (dat is dus niet plaats waar de cursor is).
  5. Laat de muis knop los en je regels zijn gekopieerd.
Laatst gewijzigd door eremmel op do okt 12, 2017 11:27 am, 7 keer totaal gewijzigd.
Reden: Instructie aangepast vanwege foutje in stap 2.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Julia
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 11, 2017 11:07 am

Re: rijen kopieeren

Bericht door Julia »

dit werkt niet
control + shift weet je dat zeker?
en ik wil nieuwe regels invoegen he, nieuwe regels met dezelfde commandos, was dat helder?
ik ben ook niet handig, ik hoef niet de snelle oplossing, is er een eenvoudigere oplossing?
Open office 4.1 op windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: rijen kopieeren

Bericht door RPG »

Ik heb ook wel enige tijd moeten oefenen voordat ik het voorbeeld van Eremmel kon uit voeren. Maar misschien kun je volstaan met op de ctrl of de shift toets te drukken. Je mag ook beiden tegelijk proberen.

Het is raadzaam om toch de helpfile door te lezen. Probeer ook te begrijpen hoe de help file werkt. Probeer zeker te zijn dat je zoekt in het onderdeel wat je nodig hebt. Dat staat in de listbox linksboven.
In het menu met de hoofdstukken indeling moet je het gewenste onderdeel opzoeken. Het is zo dat de help file niet zo gemakkelijk is te begrijpen maar wel voor de vragen die je nu hebt. Wanneer je echt met gegevens wilt omgaan dan staat dat niet in de help file. Ik ben geneigd te zeggen verzamel je gegevens in tabellen en probeer de informatie uit die tabellen te halen.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: rijen kopieeren

Bericht door eremmel »

Julia schreef:dit werkt niet
control + shift weet je dat zeker?
Je hebt helemaal gelijk. Het is Ctrl-Alt.
Merk op dat bij meerdere regels verplaatsen de plaats van invoegen wordt aangegeven door een donkere lijn.

In de help kun je daar meer over vinden: Mijn Engelse help pagina heet 'Moving Cells by Drag-and-Drop', zoek maar op 'Ctrl Alt'.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Julia
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 11, 2017 11:07 am

Re: rijen kopieeren

Bericht door Julia »

de gekopieerde cellen wil ik invoegen: zodat er ook gelijk cellen bij komen... ik zit met een document waarbij ik bv km's wil invoegen, de tabel is goed, ik heb meer witregels nodig, ik wil dus witregels met dezelfde formules er achter kopiëren en TUSSENVOEGEN, ZODAT IK EXTRA RUIMTE HEB VOOR NIEUWE REIZEN INVOEREN. Volgens mij was dit niet duidelijk nog.... het lukt nog niet, er komen geen nieuwe regels bij...
Open office 4.1 op windows 10
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: rijen kopieeren

Bericht door eremmel »

Probeer exact de beschrijving op te volgen, anders vertel in je eigen woorden wat je precies doet, dan kunnen we samen ontdekken waar het mis gaat.
Ik heb trouwens een vermoeden, omdat je over 'gekopieerde cellen' praat. Het voorschrift wat ik je heb gegeven gaat over volledige regels. Je moet dus niet eerst Ctrl-C doen oid. Goed lezen.

Ik heb van de stappen screenshots gemaakt. Open het document maar.
Bijlagen
Intructie met screen shots.odt
(703.85 KiB) 191 keer gedownload
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: rijen kopieeren

Bericht door RPG »

Bij mij, ik gebruik OpenSUSE linux, is er een probleem dat de alt toets in combinatie met de Linker Muisknop wordt gebruikt voor het verplaatsen van het gehele venster. Ik weet niet of het onder Windows 10 ook ergens voor gebruikt wordt.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: rijen kopieeren

Bericht door eremmel »

RPG schreef:Bij mij, ik gebruik OpenSUSE linux, is er een probleem dat de alt toets in combinatie met de Linker Muisknop wordt gebruikt voor het verplaatsen van het gehele venster. Ik weet niet of het onder Windows 10 ook ergens voor gebruikt wordt.
Nee op windows niet. Op mijn X-workstation (25 jaar oud en nog steeds in gebruik) heb ik dit soort combinaties alleen op het frame van het window gezet en niet binnen de applicatie, en ook nog de linker Alt helemaal vrij gemaakt van dit soort bindingen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Julia
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 11, 2017 11:07 am

Re: rijen kopieeren

Bericht door Julia »

Het lukt soms, maar soms niet, weet niet hoe dat komt maar ik kom er uit! Dank!!!
Open office 4.1 op windows 10
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: [Opgelost] rijen kopiëren

Bericht door DiGro »

Nog een manier.

Gebruik rechts klikken op een rijnummer om een lege rij in te voegen

Zie bijlage
Bijlagen
Intructie met screen shots2.odt
(111.89 KiB) 205 keer gedownload
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Julia
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 11, 2017 11:07 am

Re: [Opgelost] rijen kopiëren

Bericht door Julia »

:super:
Open office 4.1 op windows 10
Plaats reactie