Koppen bijeenhouden op pagina

Bespreek de tekstverwerker
JaapB
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 8:57 pm

Koppen bijeenhouden op pagina

Bericht door JaapB »

Ik wil niet dat er een pagina-einde verschijnt tussen een kop en een subkop. Dus niet:
Kop 1
-paginaeinde
Kop 2
Is er een instelling die dat verhindert? Zodat ik dit niet handmatig hoef te doen, en na elke wijziging opnieuw, omdat regels verschoven zijn.
Open Office 4.1.3 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Koppen bijeenhouden op pagina

Bericht door floris v »

Voorkomen dat een kop onderaan een pagina belandt e.d. wanneer je ergens tekst toevoegt of verwijdert is altijd lastig. Je kunt in de instellingen van het opmaakprofiel aangeven dat je alinea's met dat profiel bij de volgende alinea wil houden. Doe dat voor Kop, dan zou het opgelost moeten zijn.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
JaapB
Berichten: 43
Lid geworden op: zo jan 05, 2014 8:57 pm

Re: Koppen bijeenhouden op pagina

Bericht door JaapB »

floris v schreef:Voorkomen dat een kop onderaan een pagina belandt e.d. wanneer je ergens tekst toevoegt of verwijdert is altijd lastig. Je kunt in de instellingen van het opmaakprofiel aangeven dat je alinea's met dat profiel bij de volgende alinea wil houden. Doe dat voor Kop, dan zou het opgelost moeten zijn.
Beste Floris, 2 vragen:
1. Op welk tabblad van het opmaakprofiel kan ik dat instellen?
2. Krijg je dan niet dat elke keer dat ik die kop gebruik dit leidt tot een nieuwe pagina? Dat wil ik niet. Ik wil alleen dat de tekst onder de kop niet naar een nieuwe pagina gaat.
Open Office 4.1.3 op Windows 10
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Koppen bijeenhouden op pagina

Bericht door floris v »

Tab Tekstdoorloop of zo'N soort naam. Het is een goed idee om alle tabs van dat venster op een rustig moment door te nemen, als je de belangrijkste dingen in je hoofd hebt zitten, werk je sneller en prettiger. Bovendien ontdek je dan zelf oplossingen voor allerlei problemen, en dat heeft mij altijd veel voldoening gegeven.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie