Selectieveld in popup menu

Bespreek het rekenblad
Textra
Berichten: 50
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 12:54 pm

Selectieveld in popup menu

Bericht door Textra »

De kleur van een selectieveld in een popup menu is donker blauw. Hierdoor is het moeilijk om de onderliggende tekst te lezen. Hoe kan ik deze kleur wijzigen?
Besuringssysteem MacOs Sierra 10.12.6
Apache Office 4.1.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Selectieveld in popup menu

Bericht door RPG »

Hallo

Het is mij niet duidelijk welk popup venster je bedoeld. Bij de algemene instellingen van OOo heb ik op mijn computer, aangegeven dat het de systeeminstellingen moet gebruiken. Wanneer je je eigen instellingen voor OpenOffice wilt blijven gebruiken dan moet je de instellingen van OpenOffice zelf aanpassen. Ik heb geen idee welke. Ook weet ik niet in hoeverre het afwijkt voor Appple Mac en ook nog voor NeoOffice want dat gebruik je mogelijk ook.

Wanneer je zelf al veel veranderd hebt is aan te raden om terug te gaan naar de de standaard instellingen.

Ik veranderd zelf meestal heel weinig in de standaard instellingen. Ik gebruik ook al jarenlang de zelfde instellingen ook al heb ik soms een andere computer of harde schijf. Ik kopieer het geheel naar een andere computer of harde schijf en werk dan vrolijk verder. Ik zorg er wel voor dat het geheel klein blijft. Maar is 50 GB nog klein?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Textra
Berichten: 50
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 12:54 pm

Re: Selectieveld in popup menu

Bericht door Textra »

In bijgaande schermafdruk kun je zien wat ik bedoel. Het onderste veld waar Ok staat is bij mij donker blauw gekleurd. Aan Oo heb ik niets veranderd aan de instellingen.
Bijlagen
Schermafbeelding 2017-09-06 om 12.46.10.jpg
Schermafbeelding 2017-09-06 om 12.46.10.jpg (46.45 KiB) 1309 keer bekeken
Besuringssysteem MacOs Sierra 10.12.6
Apache Office 4.1.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Selectieveld in popup menu

Bericht door RPG »

Hallo

Het voorbeeld maakt wel duidelijk dat je vrij algemene popups bedoeld.

Wat gebeurt er wanneer je bij opties --> OpenOffice --> Weergave kiest voor systeem instellingen?

En als altijd wanneer ik het niet weet; raad ik aan om het gebruikers profiel te vernieuwen.
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Textra
Berichten: 50
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 12:54 pm

Re: Selectieveld in popup menu

Bericht door Textra »

Het pad opties --> OpenOffice --> Weergave > systeeminstellingen kan ik niet vinden. Overigens NeoOffice gebruik ik in principe niet meer en ben helemaal overgestapt op Oo.
Besuringssysteem MacOs Sierra 10.12.6
Apache Office 4.1.2
Textra
Berichten: 50
Lid geworden op: zo apr 24, 2016 12:54 pm

Re: Selectieveld in popup menu

Bericht door Textra »

Door je opmerking "Het voorbeeld maakt wel duidelijk dat je vrij algemene popups bedoeld." bedacht ik mij dat het wel eens aan Apple kan liggen. Als ik op mijn Macbook naar Systeemvoorkeuren > Algemeen en daar de kleur in Weergave wijzig dan wijzigt ook in Oo de kleur in het popup menu. Echter de kleur is zeer donker en de onderliggnede tekst blijft zo goed als bijna niet te lezen. Dit betekent dat het waarschijnlijk niets te maken heeft met Oo maar met Apple.
Besuringssysteem MacOs Sierra 10.12.6
Apache Office 4.1.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Selectieveld in popup menu

Bericht door RPG »

Hallo
Textra schreef:Het pad opties --> OpenOffice --> Weergave > systeeminstellingen kan ik niet vinden.
Kijk goed op het plaatje wat je zelf geplaatst heb. Iets onder Algemeen, wat blauw is, staat weergave.

Bij zulk soort zaken moet je geduldig zoeken naar de plek die van invloed is op het probleem. Onthoud ook de aangebrachte verandering zodat je ze eventueel kunt herstellen. Je kunt twee dingen veranderen:
a) de achtergrond.
b) de letterkleur.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie