Automatisch aanvullen celinhoud

Bespreek het rekenblad
Frank21
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 22, 2017 11:40 am

Automatisch aanvullen celinhoud

Bericht door Frank21 »

Er is een instelling verdwenen in mijn Libre Office Excel 4. Ik heb even gekeken en het heet volgens mij "automatisch aanvullen celinhoud" alleen kan ik het nergens instellen. Even een voorbeeld. We houden in een spreadsheet een rittenlijst bij en vaak komt het zelfde adres naar voren. Als er dan in een cel staat "servicepunt van ..." dan hoef ik alleen maar de "S" in te typen en wordt de rest van de tekst al getoond, dan even een enter en klaar is kees. Dat werkt dus nu niet meer.
libre office 4 op windows
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Automatisch aanvullen celinhoud

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat je een optie voor autoinvoer bedoeld. Die staat in het menu van extra.

Ik kan voor LibreOffice niet zo direct bepalen welke menu optie je moet hebben daar het menu de laatste tijd nog veranderd is voor LibreOffice. Het kan zijn dat het ook in een submenu gestaan heeft van menu -- extra -- celinhoud---Autoinvoer.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Frank21
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 22, 2017 11:40 am

Re: Automatisch aanvullen celinhoud

Bericht door Frank21 »

Bedankt voor je reactie maar daar is niets te vinden wat me verder kan helpen.
libre office 4 op windows
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Automatisch aanvullen celinhoud

Bericht door RPG »

Hallo

Het lukt mij niet om duidelijker te zijn. In Opgelost - Bereik auto aanvullen vergroten (Toon onderwerp) • OpenOffice.org staat misschien ook informatie die je kan helpen.

Welke versie van gebruik je precies?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Frank21
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 22, 2017 11:40 am

Re: Automatisch aanvullen celinhoud

Bericht door Frank21 »

Ik heb Libre Office 4. Ik kan in extra of bij autocorrectie niets vinden over automatisch aanvullen of iets dergelijks. Ik heb de link zoals je vermeld hebt bekeken en gevolgd maar ook daar ben ik niet mee geholpen.
libre office 4 op windows
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Automatisch aanvullen celinhoud

Bericht door RPG »

Hallo

Je uitleg blijft vrij minimaal. Een versie heeft vaak drie cijfers. Je ziet bij mij zelfs vier cijfers.

Je moet ook op extra klikken voordat je de andere mogelijkheden ziet.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Wanneer we geen oplossing weten raden we vaak aan het gebruikers profiel te vernieuwen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Frank21
Berichten: 4
Lid geworden op: di aug 22, 2017 11:40 am

Re: Automatisch aanvullen celinhoud

Bericht door Frank21 »

Probleem is opgelost. Er zijn nu ineens meer functionaliteiten beschikbaar waaronder "auto invoer". Bedankt voor je hulp.
libre office 4 op windows
Plaats reactie