Prijs automatisch invullen op factuur

Bespreek het rekenblad
hank80
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 06, 2017 11:40 am

Prijs automatisch invullen op factuur

Bericht door hank80 »

Hoi allemaal,

Ik heb in de bijgevoegde voorbeeldfactuur een dropdown-lijst met producten aangemaakt die ik kan selecteren. Nu wil ik graag dat de bijbehorende prijs van het product automatisch verschijnt in D25 wanneer ik via de dropdown-lijst een keuze heb gemaakt.

Wie weet hoe ik dat moet doen?
Alvast bedankt!
Hank
Bijlagen
Factuur voorbeeld.xls
(12 KiB) 154 keer gedownload
OpenOffice 4.1.1 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Prijs automatisch invullen op factuur

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat het gevraagde niet kan. Het document is zo gemaakt dat er in een cel dan twee gegevens moeten komen namelijk een functie en een waarde, Twee gegevens in een enkele cel is niet mogelijk.

Ik zou werkbladen niet opslaan met een xls extensie.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
hank80
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 06, 2017 11:40 am

Re: Prijs automatisch invullen op factuur

Bericht door hank80 »

Hoi Romke,

Dank je voor je antwoord. Heb je een idee hoe ik het document kan maken zodat het wel kan?
OpenOffice 4.1.1 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Prijs automatisch invullen op factuur

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb geen idee hoe je het document moet aanpassen. Ik heb ook het idee dat je beter een database kunt maken en van die gegevens een factuur moet maken.

Ik weet niet of ik de beste adviseur voor het maken van factuur of misschien nog beter gezegd het opzetten van een bedrijfsadministratie. Voor kleine bedrijven lijkt mij een goed advies van een deskundige een goed idee. Het zou ook wel eens goedkoper kunnen zijn gezien het feit dat het jouw veel tijd kost waarin je normaal kunt werken en geld verdienen. Een deskundige zet het misschien wel in korte tijd op mits je geen overspannen eisen stelt.

Mijn idee is leer eerst wat je kunt doen met tabellen. Leer je gegevens te filteren en sorteren. Met filteren en sorteren kun je gegevens naar een print blad brengen. Ook kennis van het database gebeuren lijkt mij gemakkelijk.

Wanneer je eenmaal kennis heb hoe je met tabellen kunt omgaan komen ook de kleine functie aan de orde.

Wat te doen met lange tabellen
In bovenstaande link staat het een en ander wat je misschien kunt gaan bestuderen. Je kunt ook andere voorbeelden van facturen gaan zoeken. Vragen over facturen worden vaak gesteld. In het begin is het echt belangrijk om een goede basis kennis op te doen. Probeer niet zelf het wiel uit te vinden maar maak gebruik van de mogelik heden die OOo al heeft. Voor beginners zijn die mogelijk vaak moeilijk te begrijpen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Prijs automatisch invullen op factuur

Bericht door RPG »

LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
hank80
Berichten: 3
Lid geworden op: di jun 06, 2017 11:40 am

Re: Prijs automatisch invullen op factuur

Bericht door hank80 »

Top! Veel dank Romke!
OpenOffice 4.1.1 op Windows 10
Plaats reactie