Marges in Calc

Bespreek het rekenblad
Robur
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 01, 2017 6:01 pm

Marges in Calc

Bericht door Robur »

Wie kan mij helpen. Als ik in calc in 1 van 3 pagina's de marges wil wijzigen, gebeurd dat gelijk voor alle 3 pagina's. Hoe kan ik dit voorkomen, c.q. per pagina aparte marges instellen....? ? ?
Open Office 4 op Windows10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Marges in Calc

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet zeker maar ik denk dat er maar een pagina stijl beschikbaar is in elk OOo-Calc document. Het zou kunnen dat LibreOffice het wel kan maar ik heb geen ervaring daar mee.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Robur
Berichten: 2
Lid geworden op: do jun 01, 2017 6:01 pm

Re: Marges in Calc

Bericht door Robur »

Bedankt voor je reactie. Ik ben inmiddels wat verder met het ontdekken van Open Office, maar ik denk dat je gelijk hebt. Heb ook geen andere mogelijkheden gevonden en maak maar steeds een nieuw werkblad......
Open Office 4 op Windows10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Marges in Calc

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet wat je probeert te doen maar het is goed om gebruikt te maken van de sterke kanten van OOo. Als eenvoudig thuis gebruiker is het voor mij moeilijk om gedetailleerde instructies te geven maar ik denk dat de beste manier van werken is:
  • Gegevens verzamelen in tabellen.
  • Deze tabellen syteem wijd beschikbaar maken door middel van een geregistreerde database.
  • Eenvoudige bewerkingen op rijniveau doen in een query.
  • Benodigde gegevens door middel van query 's beschikbaar maken in een nieuw document.
Als laatste pas denken aan de vormgeving van dat document.

Het bovenstaande is niet zo voor de hand liggend maar ik denk dat het sneller resultaat geeft.

In het nieuwe document kun je vormgeving aanpassen. Door verder toepassen van filters kun je werken met de gewenste gegevens. De gegevens blijven opgeslagen in de tabellen. De vormgeving is in het document.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie