crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
stepisa
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 12:02 am

crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door stepisa »

Hallo, ik had problemen met mijn oude pc (windows10) kocht een andere gereviseerde met ssd schijf windows 8.1 maar ook hier weer problemen met open office. Er staan bij mij gemiddeld 8-10 documenten open.
Het probleem dat ik nu heb op deze computer is dat writer blokkeert, kan dus niks meer doen. Dan moet ik naar taakbeheer om writer te sluiten
Een document opslaan lukt niet, als ik een paar keer herprobeer lukt het. Echter de pdf knop lukt helemaal niet. Sneltoets ctrl S werkt ook niet dan.
Gisteren een tekst gecopieerd van internet en wou het het plakken maar het plakken lukte niet.
Momenteel is het voor mij :crazy: :crazy: :crazy:

Wie kan me helpen
open office 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door RPG »

Hallo

Vertel eens wat voor soort documenten je bewerkt? Hoe groot, hoe moeilijk.
Hoe sla je ze op.
Leer voorlopig ons eens werken met een enkel document.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
stepisa
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 12:02 am

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door stepisa »

Ik maak gewone tekstdocumenten, schrijf artikels, verslagen in tekst voor mijn klanten en cursussen en ben gewoon om meerdere documenten open staan te hebben omdat ik info nodig heb uit verschillende documenten. Jouw opmerking dat ik moet leren werken met 1 document vind ik eerlijk gezegd zeer ongepast.

Het is tot een 2-tal maand nooit een probleem geweest. Dacht eerst dat het lag aan mijn te lichte computer want had problemen met thunderbird ook maar nu op de andere zwaardere computer blijft de open office crashen, vastlopen, weigeren om op te slaan.
Thunderbird is nu redelijk stabiel maar vb mijn documenten converteren naar pdf lukt helemaal niet. dus pdf writer geïnstalleerd.
open office 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door RPG »

Hallo
stepisa schreef:Jouw opmerking dat ik moet leren werken met 1 document vind ik eerlijk gezegd zeer ongepast.
Is gewoon onderdeel van het zoeken naar de fout.
stepisa schreef:Ik maak gewone tekstdocumenten, schrijf artikels, verslagen in tekst voor mijn klanten en cursussen en ben gewoon om meerdere documenten open staan te hebben omdat ik info nodig heb uit verschillende documenten.
Grote foto's in documenten verstoren vaak veel. Groot wat betreft in bytes. Samenwerken met anderen verstoort vaak de opmaak van documenten hoe OOo het gemakkelijkst werkt.
stepisa schreef:is tot een 2-tal maand nooit een probleem geweest.
Wat is er dan op dat moment veranderd. Andere klant?

Ik ben een gewone thuisgebruiker en heb vaak veel schermen open. Mijn computer is bijna 10 jaar oud met 4 GB geheugen maar crasht normaal niet. Dat gebeurd meestal als ik iets niet goed gebruik.
RPG schreef:Hoe sla je ze op.
?
RPG schreef:Hoe groot
?

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
stepisa
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 12:02 am

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door stepisa »

ok
ik weet dat foto's of afbeeldingen een probleem kunnen vormen maar dat is het niet. Het zijn doodgewone teksten momenteel zonder foto's enz die problemen geven. Ik heb niks specifieks veranderd. Op een bepaald ogenblik kreeg ik problemen met zowel open office als met thunderbird. Dus wss is een upgrade me "fataal" geworden? Vandaar dat ik hier mijn licht opsteek.

Als er meerdere documenten openstaan dan is het omdat ik gewoon informatie eruit nodig heb, dus gewoon lezen geen copy paste.
Daarnet nam ik een printscreen en plakte die en ook dit kon in niet opslaan. Ik dien steeds te heropstarten met open office

Hoe ik ze opsla: opslaan als of ctrl+s, het zijn gewone tekstdocumenten dus niet zo zwaar, enkele bladzijden lang.
Nu kan ik ook niet meer converteren naar pdf?
open office 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door RPG »

Hallo

Als ik het zo lees is het eerder een probleem van het OS, Windows, dan van OOo of Thunderbird.

JAVA
OOo is 32 bits indien er java nodig is dan is een 32 bits versie nodig. Ik heb geen idee of dat nu het probleem is. Gezien het feit dat ook thunderbird een probleem geeft lijkt mij de fout nog steeds in Windows te zitten.

Converteren naar PDF
Ik krijg het idee dat OOo-writer feitelijk alleen gebruikt wordt voor het converteren naar PDF. Het lijkt mij dat er programma's zijn die als printer driver werken die een omweg naar OOo-writer niet nodig hebben. Ik weet geen link. Een internet pagina via OOo-writer afdrukken als pdf lijkt mij niet geslaagd. Internet pagina's kunnen voor diverse problemen zorgen. Ik ben er niet zo bekend mee. Ik breng ze meestal terug tot normale tekst en maak het daarna op.

OpenOffice
Kan er wel normaal gewerkt worden met OOo of is het alleen voor converteren?

Opslaan
Dit is een forum voor OOo. Veel gebruikers hebben de neiging om hun bestanden op te slaan met extensies voor Microsoft Office. Het levert vaak problemen op. Normaal opslaan met OOo-extensie en pas op het laatste moment voor anderen met een MSO extensie.

Als altijd
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie

Het zou kunnen zijn dat iemand die de extra informatie, door jouw gegeven, leest nu ook een idee krijgt en een antwoord geeft.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
stepisa
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 12:02 am

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door stepisa »

ik kon een document opslaan maar krijg het niet meer open. Als ik het wil als bijlage toevoegen aan een email zie ik staan .~lock.en dan de naam van mijn document. Bij type zie ik staan ODT#-bestaand. Ervoor staat een wit blad als icoon. Bij de oudere documenten staat een icoon van open office en bij type opendocument-tekst.......Blijkbaar is het gelocked?

ik wou een nieuw document openen om er een printscreen van te maken om hier te delen maar
het nieuw document openen gaat moeilijk, lang een wit scherm dan verschijnt een nieuw blad en floep alles weg en ik krijg scherm dat door een onverwachte fout er een crash is

5% van mijn documenten converteer ik naar pdf, dat is meestal als ik iets naar klanten door mail daar de meeste gewoon met word werken en mijn documenten anders niet kunnen lezen

kan je hier al iets meer mee?
open office 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door RPG »

Hallo

~Lock bestanden zijn een gewoon onderdeel van OOo. Ze voorkomen dat een bestand door twee keer wordt geopend. Wanneer je OOo volledig sluit moet je alle lock bestanden gewoon kunnen verwijderen. Een lock bestand is ook maar klein.

Misschien moet je iets veranderen aan de manier hoe je bestanden verstuurd. Je kunt ze rechtstreeks vanuit OOo exporteren als PDF. Wanneer het bestand al open is dan kun je het eerst beter opslaan als PDF en dan pas aan thunderbird gaan denken. Wanneer je bestanden wilt exporteren als PDF en gelijk versturen als email dan moet OpenOffice wel verbonden worden aan de email client, thunderbird. Ik weet niet zo gauw hoe dat werkt onder Windows.
Het bovenstaande is maar een kleine verandering.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
stepisa
Berichten: 5
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 12:02 am

Re: crashes, blokkeren en niet willen opslaan

Bericht door stepisa »

heb nieuw userprofiel gemaakt zoals je me hieronder adviseerde en heb den indruk dat het probleem opgelost is. Ik kan ook weer vanuit het document naar pdf converteren.
dank aan romke
open office 4.1.1
Plaats reactie