Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bespreek het presentatieprogramma
Angelique
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 04, 2017 7:09 pm

Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bericht door Angelique »

Hallo allemaal,

Allereerst ben ik niet zo handig met computers. Mijn dochter is bezig een presentatie te maken in open office. Zij wil een plaatje laten verschijnen tegelijk met een regel. Ik weet inmiddels dat dit moet kunnen met aangepaste animatie. Echter als ik hier op klik krijg ik geen extra (pop up?) menu in mijn scherm. Wat doe ik verkeerd?

Groetjes,

Angelique
Open office 4.1.3 windows 10 home
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb de vraag naar het forum voor impress verplaatst: het hoort daar meer thuis naar mijn idee.

Ik niet direct een antwoord op deze vraag. Ik weet niet eens of het mogelijk is. Als je niet handig met computers bent dan is het denk ik verstandig om bij OpenOffice te blijven. Als je wat meer risico wil lopen dan kan een overstap naar LibreOffice handig zijn.

In beide gevallen is het leren van alle details belangrijk. Als de presentatie snel klaar moet zijn zou ik me voorlopig eerst richten op de inhoud en daarna pas op de verfraaiing.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bericht door RPG »

Hallo

Mijn methode van werken houdt voor een deel in het klikken op allerlei knoppen. Dan zie je soms onverwacht mogelijkheden. Ook nu vond ik iets wat ik niet verwacht had: Een actie kan verbonden worden met een voorgaan of volgend element.

Ik denk dat de handigste methode van werken is om eerst aan alle elementen de gewenste manier van verschijnen toe te kennen. Ook het plaatsen in de goede volgorde is lijkt mij belangrijk. Later kan de volgorde aangepast worden.

Voor deze vraag nu het belangrijkste om voor een afbeelding de animatie aan te passen zodat het verschijnt met een ander element. Selecteer bij effect verschijnen een van de volgende mogelijkheden
a) bij klikken
a) Met voorgaande
c) Na voorgaande

Om een animatie aan te passen moet deze eerst geselecteerd worden in het lijst van de ingestelde animaties.

Als het niet duidelijk is plaatst dan een klein voorbeeld en dan zal ik kijken of ik het net door mij geleerde in praktijk kan toepassen.

Klik op Help terwijl je met impress bezig bent.
Klik daarna op het woord Index
Type animaties in bij de zoekterm
Daar staat ook veel informatie.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Angelique
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 04, 2017 7:09 pm

Re: Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bericht door Angelique »

Hallo Romke,

Bedankt voor de reactie. Mijn probleem is dat als ik in het menu op "aangepaste animatie" klik, ik niks op mijn scherm zie verschijnen. Ik kom zeg maar niet eens bij het selecteren van bijvoorbeeld
- met voorgaande
- na voorgaande

Als ik met de muis bovenin naar presentatie ga en vervolgens klik op aangepaste animatie gebeurt er niks, zo zou ik toch wel bij het menu "aangepaste animatie" moeten komen. Althans dit lukte in het verleden wel? Ik weet echt niet hoe dit kan? Moet het hele programma er wellicht af en opnieuw erop gezet worden of iets dergelijks? Niet eens een idee hoe dat zou moeten..... of is mijn computer misschien te oud nu?

Alvast bedankt voor de hulp...

Groetjes,

Angelique
Open office 4.1.3 windows 10 home
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bericht door RPG »

Hallo

Als
Angelique schreef:Als ik met de muis bovenin naar presentatie ga en vervolgens klik op aangepaste animatie gebeurt er niks, zo zou ik toch wel bij het menu "aangepaste animatie" moeten komen. Althans dit lukte in het verleden wel?
Het lijkt er op dat er iets niet goed is.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.


Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bericht door RPG »

Hallo

Gebruikerprofiel
Wanneer iets niet werkt is de oorzaak soms niet duidelijk. Het enigste wat dan soms helpt is het uitsluiten van allerlei mogelijkheden. Een van de mogelijkheden is dat er een fout in het gebruikers profiel is. Een nieuw gebruikersprofiel lost soms problemen op.

Selecteer iets
Daarnaast wil vaak iets ook pas werken nadat aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. Ik denk dat in dit geval het selecteren van iets belangrijk is. Wat moet geselecteerd worden? Ik denk dat stukjes tekst geselecteerd moet worden.


Selecteer een afbeelding
Aangezien iets gelijktijdig met een afbeelding gedaan moet worden, zal die ook een keer geselecteerd moet worden.

Verbinden met een actie
Zo als boven beschreven is het selecteren belangrijk. Maar daarna moet er iets gedaan worden met het geselecteerde. Het begint vaak dat we iets willen toevoegen aan de lijst van gewenste animaties. Merk op dat wanneer we iets toevoegen aan de lijst van animatie's. Het nu geselecteerd is in die lijst. We kunnen doorgaan met het toekennen van acties. Maar ook andere kleine kwesties zoals verbinden met voorgaande of volgende zijn ook mogelijk. Feitelijk word er door het toevoegen of het selecteren van iets in de animatie lijst van alles mogelijk.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Angelique
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 04, 2017 7:09 pm

Re: Aangepaste animatie verschijnt niet op scherm

Bericht door Angelique »

Hallo Romke,

Hartelijk bedankt voor de informatie, ik ga aan de slag en laat nog weten hoe en wat.

Groetjes,

Angelique
Open office 4.1.3 windows 10 home
Plaats reactie