change notification

Bespreek het rekenblad
HansD
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 6:23 pm

change notification

Bericht door HansD »

Sinds enige tijd verschijnt er om elke cel die wordt beschreven/gewijzigd een rode randlijn met een notitie die aangeeft wat er is gewijzigd/geschreven.
Dit is vooral storend als je het werkblad wil beveiligen; alle cellen worden dan keurig leeg, maar de rode lijntjes met bijbehorende notities blijven zichtbaar, Bepaald geen goede beveiliging. Hoe kan ik dit fenomeen eraf krijgen?
Bijlagen
Voorbeeld van notificatie
Voorbeeld van notificatie
Laatst gewijzigd door eremmel op za jan 07, 2017 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vinkje moet op eerste post van topic geplaats worden
Open Office 4.1.3 draait op iOs SIERRA 10.12.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: change notification

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat het probleem te maken heeft met het bijhouden van wijzigingen. Ik denk niet dat er een relatie is met beveiliging. Ik denk dat je het kunt aan en uit zetten met:
menu --> Bewerken --> Wijzigingen -->Bijhouden

Ik heb geen kennis van alle details maar die worden wel beschreven in de helpfile.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
HansD
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 6:23 pm

Re: change notification

Bericht door HansD »

Bedankt. Dit was idd de methode om de change registratie er uit te halen. Alleen wordt dan wel om een password gevraagd en dat was minder eenvoudig.
Gelukkig herinnerde ik me een password dat ik, jaren geleden, heb gebruikt om om dit document in Calc te kunnen openen. (dus wat anders dan de werkbladbeveiliging).
Deze extra documentbeveiliging is er al lang niet meer (weet niet waarom hij eruit is gegaan). Als ik deze weer zou willen gebruiken waar stel je dan deze password protection in?
Hartelijk dank.
Open Office 4.1.3 draait op iOs SIERRA 10.12.2
HansD
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 6:23 pm

Re: change notification

Bericht door HansD »

Ik heb het inmiddels gevonden: gewoon opslaan als fileprotected document.
Ik ben eruit. Bedankt voor de medewerking.
Open Office 4.1.3 draait op iOs SIERRA 10.12.2
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: change notification

Bericht door RPG »

Hallo
HansD schreef:Als ik deze weer zou willen gebruiken waar stel je dan deze password protection in?
Als je deze vraag moet stellen lijkt een password voor je documenten niet aan te raden. Wanneer je het wachtwoord kwijt bent is er geen oplossing.
Probeer een oplossing te zoeken die meer documenten beschermd met een enkel password. Een password wat je ook vaak gebruikt. Ik heb geen idee wat aan te raden is. Wanneer het je bedoeling is om zelf een password manager te maken dan is een echte password manager aan te raden. Ik gebruik Gorilla voor passwords die echt veilig moeten zijn.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Alex
Berichten: 103
Lid geworden op: do feb 25, 2010 8:46 pm

Re: change notification

Bericht door Alex »

Een wachtwoord heb je nodig om bepaalde cellen te beschermen tegen wijziging door anderen. Of je die in een wachtwoordbeheerder kunt opslaan weet ik niet.
AOO 4.1.15 & LO 24.2.2 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: change notification

Bericht door RPG »

Hallo
Alex schreef:Een wachtwoord heb je nodig om bepaalde cellen te beschermen tegen wijziging door anderen.
Je hebt gelijk dat het zo bedoeld is.
Alex schreef:Of je die in een wachtwoordbeheerder kunt opslaan weet ik niet.
Je kunt het vast wel opslaan maar niet praktisch gebruiken. Ik heb het nooit geprobeert. Mijn waarschuwing is in de eerste plaats bedoeld dat je voorzichtig met wachtwoorden moet zijn. Je sluit je zelf gauw buiten.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
HansD
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 06, 2017 6:23 pm

Re: change notification

Bericht door HansD »

Bedankt Romke,
Ik kan me je bezorgdheid voorstellen. Maar in dit geval kon ik me het password van enkele jaren geleden nog herinneren (zonder registratie).
Dus nu werkt alles weer naar wens.
Groet
Hans
Open Office 4.1.3 draait op iOs SIERRA 10.12.2
Plaats reactie