cdefreyne schreef:ik las uw bericht op mijn vraag. Ben je hier vertrouwd mee, Ik meen dat het mijn kennis overstijgt. Zou je desgevallend tegen betaling mijn probleem kunnen oplossen? Ik contacteerde reeeds professionelen maar die willen telkens alles herwerken, windows server gebruiken en de databank hosten.
Ik wil absoluut openoffice verder gebruiken en de zaken zelf wat onder controle houden.
Als jij en je partner op gescheiden locaties werken, kan ik me goed voorstellen dat er richting jou gesproken wordt over hosten van een database server.
Als je zo'n server in-huis wilt hosten loop je tegen veel 'huishoudelijke' problemen aan.
Ik zou misschien in staat zijn iets voor je op te zetten, maar ik vermoed dat je ook de kennis ontbreek om zo iets te onderhouden, Het gevolg is dat er onderhoud gegeven moet worden. Dit gaat mij allemaal veel te ver, daar heb ik gewoon geen tijd voor en het wordt voor jou veel te duur.
Het is ook best lastig om een Base document zo te maken dat je op een consistente wijze met meerdere mensen tegen de zelfde database aan kunt praten. Volgens mij kan dat alleen als je flink met macro's aan de gang gaat.
Volgens mij kun je beter tijd en geld investeren in een eenvoudige CRM applicatie. Er zijn 'opensource' varianten beschikbaar of je kunt met een Service aanbieder in zee gaan. Aan de ene kant is het een keurslijf, aan de andere kant zit er in zo'n systeem goede praktijkervaring.verwerkt.
Je begeeft je op een gebied waar veel mensen een zeer goede boterham mee verdienen en er zijn weinig mensen die dat er even als hobby op een goede wijze kunnen doen.
Mijn advies is luister gewoon naar de professionals.