2 landschapes aan elkaar om te tekenen?

Bespreek het tekenprogramma
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

2 landschapes aan elkaar om te tekenen?

Bericht door Dumpie »

Hoi allen.
Ik wil een plattegrond van een buitenterrein maken met een raster waarin 1 raster voor 1 meter staat. Omdat het terrein 20 meter diep en 58 meter lang is moet ik 2 landschapes naast elkaar hebben en de marges ietsje aanpassen. (die laatste meter van die 58m zal me een zorg zijn). Dan gaat het precies!
Waar ik nu mee zit is dat als je over de limiet van 1 landschape uit gaat hij niet automatisch naar het volgende landschape gaat. Sterker nog. Ik krijg helemaal geen tweede landschape. ( bij b.v. excel gaat dat automatisch en zoiets zoek ik)
Ik wil namelijk na het printen de 2 landschapes aan elkaar plakken. Kan dit?

Gr. Dumpie.

P.s. Graag een ietsje simpele uitleg want ik doe dit nooit.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: 2 landschapes aan elkaar om te tekenen?

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat ik je op veel terreinen moet teleurstellen

Simpele uitleg
Ik denk dat een simpele uitleg voor zulke programma´s als OpenOffice en in dit geval het teken programma niet bestaat. In ieder geval kan ik het niet doen: Ik heb niet de capaciteiten. In de volgende link staat een complete uitleg van draw.
OpenOffice.org 3.3 User Guides (PDF) - Apache OpenOffice Wiki

Qcad
De andere teleurstelling is dat ik het idee heb dat draw, het teken programma van OOo, niet een goede keuze is. Ik zou kiezen voor Qcad.
QCAD - 2D CAD for Windows, Linux & Mac

Of je nu kiest voor Qcad of Draw, zulke teken programma's zijn gewoon erg moeilijk. Je moet eerst allerlei details leren voor dat je er wat mee kunt doen.

Je moet gewoon alles op een enkele pagina printen. Qcad heeft de mogelijkheid om een groot tekenvel in de computer te verdelen over verschillende kleinere papieren vellen.

Voorlopig wil ik het hierbij laten om dat ik veel van de vragen ook niet kan beantwoorden zonder eerst uitgebreid lezen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: 2 landschapes aan elkaar om te tekenen?

Bericht door Dumpie »

Romke.

Jammer genoeg is de users guide in het Engels. Geeft verder niet. Ik ben is even ergens aan begonnen en hoopte op een snelle oplossing. Ik fröbel de plattegrond wel door midden en zet ze dan later gewoon aan elkaar. Dat wordt dan de simpelste oplossing. Ik heb namelijk al mallen in draw gemaakt van de objecten die er moeten komen. Dus ik ga maar zo door.
Bedankt voor de moeite.
Gr. Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: 2 landschapes aan elkaar om te tekenen?

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb nu nog opnieuw gezocht maar kan geen Nederlandse vertaling vinden.

Welkom bij nl.openoffice.org
Bij de link kun je wat Nederlandse vertalingen vinden. Maar draw staat er niet bij. Ik denk toch als je met zulk soort programma's wilt gaan werken dat je echt een tijd moet gaan verdiepen in het programma. Je kunt niet van ons verwachtten dat als je zelf niet de moeite wilt nemen om de help file te lezen dat wij een eenvoudige samen vatting maken. Ik vind het wel normaal dat het 3 maanden of meer kost voordat je een beetje tekening kunt maken in draw.

Ik heb voor een groot deel Engels geleerd om de boeken te kunnen lezen die ik nodig had om de computer te kunnen begrijpen. In die tijd waren er nauwelijks boeken in het Nederlands voor beginners wel voor professional.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: 2 landschapes aan elkaar om te tekenen?

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb nog wat gevonden in het Nederlands. Maar niet een complete Draw handleiding in het Nederlands

https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/documentatie/

Het is wel voor LibreOffice maar het verschil tussen LibreOffice en OpenOffice is vaak niet zo groot. Met het verstrijken van de tijd wordt het groter vaak in het voordeel van LibreOffice.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: 2 landschapes aan elkaar om te tekenen?

Bericht door Dumpie »

Hoi.

Voor alle duidelijkheid.
Ik was en ben niet van plan draw te gaan gebruiken. Ik heb geprobeerd even iets in elkaar te zetten en had een probleem met die landschape. Dus dacht ik. Is even vragen. Dat van de x en y as in een andere vraag was gewoon interesse. Inmiddels heb ik dat laatste ook door en het eerste los ik op. Dus wat mij betreft is het in orde. Dat was alles. Ik verwacht echt niet een nederlandse handleiding hoor. Ik had even een zetje nodig.

Gr. Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
Plaats reactie