Printen en dingen Opslaan

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
BingoBango
Berichten: 3
Lid geworden op: di okt 06, 2009 6:30 am

Printen en dingen Opslaan

Bericht door BingoBango »

Beste mede OO gebruikers ik ben een newbie wat betreft deze software en ik heb dus de volgende vragen,ik ben namelijk bezig om een schema te maken voor mijn medicijn gebruik dat lukt aardig alleen zit ik met het volgende probleem als ik dat schema wil printen ben ik mijn hele opmaak kwijt en daarmee bedoel ik dus de cellen/kolommen ik krijg dus wel de txt netjes geprint maar zonder lijntjes er omheen wat doe ik verkeerd of hoort dat zo.En dan is er nog het volgende met welke instelling/en kan ik er voor zorgen dat alle documenten in hun eigen map komen en daarme bedoel ik een tekstdocument in de map voor tekstdocumenten en een werkblad in de map voor werkbladen.

Groet;
Ramon
OpenOffice.org 3.0.1
OOO300m15(Build:9379)
Microsoft Windows XP Home Edition Version 2002 Service Pack 3
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: Printen en dingen Opslaan

Bericht door lode »

BingoBango,
Ik heb het vermoeden dat het om "Calc" gaat,
Deel 1 van uw vraag: lees onderstaande topic eens.
Ik denk dat daar een oplossing voor uw probleem te vinden is.

http://user.services.openoffice.org/nl/ ... ?f=9&t=229

Deel 2: in OO.o kunt ge maar 1 pad aangeven, onder "mijn documenten" heb ik een mapje "Open Office" gemaakt en sla daar alles op.
Pad ingeven in "extra"-"opties"-"openOffice.org"-"paden"-"documenten.

groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
BingoBango
Berichten: 3
Lid geworden op: di okt 06, 2009 6:30 am

Re: Printen en dingen Opslaan

Bericht door BingoBango »

Bedankt Lode voor je reactie dat laatste dacht ik al en die topic zal ik eens goed lezen.

Groet;
Ramon
OpenOffice.org 3.0.1
OOO300m15(Build:9379)
Microsoft Windows XP Home Edition Version 2002 Service Pack 3
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Printen en dingen Opslaan

Bericht door floris v »

Het pad wijst alleen maar de map waar bestanden in terechtkomen als de gebruiker niet iets anders aangeeft. Ik heb dus documenten verspreid over allerlei mappen staan.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Gebruikersavatar
lode
Berichten: 85
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 11:27 am

Re: Printen en dingen Opslaan

Bericht door lode »

BingoBango,

Zo kan het natuurlijk ook als ge via verkenner naar die mapjes gaat en daar een bestand dubbel aanklikt.
Maar als ge in OO.o via "bestand"-"openen" werkt dan zal OO.o het laatst geopende mapje openen.
vb. uw laatste bestand was een "calc" en dit hebt ge in een "calc"mapje opgeslaan.
Nu zit ge in "writer" en klikt "bestand"-"openen" dan gaat OO.o het mapje "calc" openen (laatst gebruikt) en moet ge gaan bladeren naar een mapje met documenten.
Daarom geef ik de voorkeur om alles in één mapje te zetten. Als ik dan kies voor "openen" en als "bestandstype" niet "alle bestanden" maar een keuze maken tussen "werkbladen" "documenten" enz.

Het blijft een kwestie van voorkeur en hoe ge liefst werkt.

groeten
Lode
HP Pavilion p6-2030be/WIN 7 Home Premium SP1/Intel Core i5-2500.3.3GHz/ 8Gb DDR3 HD 1.5 TB/IE 9/MS Office Pro 2003/OpenOffice 3.3.0 NL/NOD32nl
Plaats reactie