Uitleg lijnen met plakken

Bespreek de tekstverwerker
autron83
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 13, 2016 12:50 pm

Uitleg lijnen met plakken

Bericht door autron83 »

Het valt me op dat met de Writer met kopieren/plakken iets doet wat ik niet wil.
Eerst heb ik een tekst geplakt, ineens komt er een lijn omheen en ook nog erboven.
Daarna heb ik de tekst vertaald en toen weer geplakt, nu komen er zelfs 9 lege regels bij.
Heeft vast iets met de instellingen te maken, al die cellen en lijnen wil ik dus niet.
Bijlagen
oo1.jpg
Apache Open Office 4/Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Uitleg lijnen met plakken

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet of ik jouw probleem goed begrijp maar misschien helpt het antwoord jouw.

Wanneer je iets van internet kopieert naar writer dan gaat het vaak niet goed. Dat komt waarschijnlijk doordat de gegevens op een andere in het document worden opgeslagen. Als het mij problemen geeft plak ik het soms als tussen stap in een eenvoudige kladblok. Kopieer het weer uit het kladblok en plak het daarna in writer.

Mogelijk werkt ook
menu --> bewerken --> plakken speciaal
ook. Kies in de popup dan wel voor : Tekst zonder opmaak.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
autron83
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 13, 2016 12:50 pm

Re: Uitleg lijnen met plakken

Bericht door autron83 »

Ja bedankt, dat gaat wel, maar erg omslachtig, dan moet je dus elke keer via een omweg dit doen.
Kan dit niet standaard ingesteld worden?
Apache Open Office 4/Windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Uitleg lijnen met plakken

Bericht door RPG »

Hallo
autron83 schreef:Kan dit niet standaard ingesteld worden?
Ik zou het niet weten maar ik denk het niet. Misschien als je het probleem beter begrijpt dan is het misschien mogelijk om alleen tekst te kopiëren en niet allerlei ongewenste elementen. Gezien het feit dat ik niet weet waarvoor het heel heel precies voor gebruik wordt kan ik er ook totaal niets over vertellen. Soms is het mogelijk om uit een tekstbox alleen de tekst de kopiëren en niet de ongewenste elementen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie