OPGELOST - WAAR ipv CELWAARDE

Bespreek het rekenblad
Gert-Jan
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mei 13, 2015 9:44 am

OPGELOST - WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door Gert-Jan »

L.S.

Hoe kan het dat bij een gelijke functie in 2 cellen, in de ene cel als resultaat 'WAAR' gegeven wordt en in de andere cel de waarde die gevraagd wordt.
Zie bijlage

In cel J5 en cel J32 wordt dezelfde formule gebruikt.
In cel J5 wordt vervolgens 'WAAR' als resultaat gegeven en in cel J32 '13'. De waarde die ik wil zien.
Voor beide cellen wordt in de functie-assistent wel '13' gegeven.

Wat is er anders?

Bij voorbaat dank.[attachment=0]TAT finale 12 spelers - OO.ods
Bijlagen
TAT finale 12 spelers - OO.ods
(15.05 KiB) 144 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Gert-Jan op do jan 21, 2016 6:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Libre Office 5.4.3.2; OpenOffice 4.1.2 op Windows 10 home
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door RPG »

Hallo

Het verschil is het resultaat van een andere opmaak van de zelfde celwaarde. Speciaal in een spreadsheet zie je dezelfde cel inhoud vaak anders weer gegeven. Als voorbeeld: het getal 41000 kan als een getal worden weer gegeven maar ook als een datum in het jaar 2012.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gert-Jan
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mei 13, 2015 9:44 am

OPGELOST Re: WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door Gert-Jan »

Hallo Romke,

Bedankt. Het probleem is opgelost.

In de ene cel was de opmaak 'Booleaanse wijze' en in de andere cel 'Getal'.

Waarom dit per cel in een kolom kan verschillen zonder dat de standaardopmaak is aangepast, is me niet duidelijk.
Maar na in beide cellen de opmaak 'getal' te hebben ingevoerd is het probleem opgelost.

Dank je.
Libre Office 5.4.3.2; OpenOffice 4.1.2 op Windows 10 home
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat je de opmaak moet afdwingen. Het zou kunnen zijn dat vanwege de AND/EN functie de ene keer voor de WAAR weergave gekozen wordt en de andere keer voor een getal. Je kunt het beste dan de opmaak cel cel afdwingen met een gewenste stijl. Je kunt een stijl maken met Stijlen en opmaak(F11)

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gert-Jan
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mei 13, 2015 9:44 am

Re: OPGELOST - WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door Gert-Jan »

Hallo Romke,

Ik heb de kolom geselecteerd en de opmaak voor alle cellen als 'getal' ingevoerd.
Dit moest vaker dan eenmaal, maar uiteindelijk werd de opmaak in alle cellen in die kolom ingevoerd.

Gert-Jan
Libre Office 5.4.3.2; OpenOffice 4.1.2 op Windows 10 home
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OPGELOST - WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar ik krijg het idee dat je iets doet met directe opmaak. Als je eerst een nieuwe stijl aanmaakt met een naam. Die stijl moet je alle gewenste eigenschappen geven. Daarna ken je die stijl toe op alle gewenste cellen door eerst deze cellen te selecteren en daarna te klikken of dubbel klikken op die stijlnaam.

Bij deze werkwijze is het mogelijk om daarna door alle cellen waarop die stijl is toegepast aan te passen door alleen die stijl aan te passen. Het begrijpen van stijlen maak zaken gemakkelijker.

Het is wel zo dat directe opmaak gaat voor het toepassen van stijlen. Maar directe opmaak moet alleen gebruikt worden voor uitzonderingen. Wanneer er al directe opmaak toegepast wordt kan dit uitgeschakeld worden met
menu --> Opmaak -- > Standaardopmaak.
Kies daarna een stijl.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gert-Jan
Berichten: 47
Lid geworden op: wo mei 13, 2015 9:44 am

Re: OPGELOST - WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door Gert-Jan »

Hoi Romke,

Ik doe niets met stijlen of directe opmaak.
Wel werk ik wat vaker met LibreOffice omdat dit verder lijkt ontwikkeld.

Bijvoorbeeld. In voorlopige opmaak zocht ik naar meer dan de drie mogelijkheden in Ooo. In LibreOffice is dit geen probleem.

Het probleem hiervoor omschreven, kwam voor het eerst voor in LibreOffice en daarna in OpenOffice als het bestand daarmee werd geopend.
Dit kan natuurlijk onderdeel van het probleem zijn.

Gert-Jan
Libre Office 5.4.3.2; OpenOffice 4.1.2 op Windows 10 home
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OPGELOST - WAAR ipv CELWAARDE

Bericht door RPG »

Hallo

Het lijkt mij waarschijnlijk als je mogelijkheden gebruikt van LibreOffice die niet door AOO worden ondersteund dat je dan wel problemen kunt verwachten.

Ik denk als je meer de ingebouwde mogelijkheden gebruikt dat je dan ook wel uit de voeten kunt met AOO. Ik heb een voorbeeld gemaakt wat steeds maar een enkele functie of voorwaarde gebruikt maar toch meer kleuren. Ik weet natuurlijk niet waar je precies op vast loopt.

Romke
Bijlagen
voorbeeldopmaak.ods
(9.26 KiB) 143 keer gedownload
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie