Alles bestanden kwijt na crash

Bespreek de tekstverwerker
klara
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jan 04, 2016 2:40 pm

Alles bestanden kwijt na crash

Bericht door klara »

Hallo Allemaal
Ik heb regelmatig dat mijn open office writer vast loopt. Mijn computer geeft dan aan dat hij niet reageert, en alles wordt dan een soort van transparant en ik kan nergens meer op klikken. Na een poosje reageert alles weer. Dit keer is er iets mis gegaan, want toen ik mijn documenten weer wou openen moest ik mij opeens opnieuw aanmelden middels een gebruikers naam et cetera. Ik kan mij echter niet herinneren dat ik dit eerder heb gezien, of dat ik mij geregistreerd heb. (kan aan mij liggen, ik gebruik dit programma best lang) Ik heb het weg geklikt, en wou verder werken, maar nu zijn mijn bestanden nergens meer te vinden, en de mappen leeg. Ik vermoed dat ik dus nu mijn eigen account weer in moet zien te komen middels gebruikersnaam etc, maar ik weet echt niet hoe en met welke naam en waar ik die gegevens kan vinden. Weet iemand hier meer van?? Ik zou heel dankbaar zijn, want ik heb drie weken aan deze documenten gewerkt voor een sollicitatie. :( Alvast bedankt! MVG Klara
apache open office 4.1.1.
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Alles bestanden kwijt na crash

Bericht door eremmel »

Klara, wat vervelend dat je dit overkomen is. Gezien de manier waarop je dit vraagt is het beste advies wat ik je kan geven, zoek iemand in je omgeving die handig is met computers en ga samen opzoek naar je documenten etc. Er zou best nog wel meer aan de hand kunnen zijn met je computer.
Je zou ook hulp kunnen vragen bij de winkel waar je de computer gekocht hebt, soms moet je voor de hulp wat betalen (even van te voren vragen); aan jou de keus hoeveel waarde je hecht aan een herstel poging.

Een tip voor de toekomst: Als je bv. een gmail of hotmail e-mail account hebt stuur dan regelmatig je documenten waar de aan werkt naar je eigen e-mail account, dan heb je altijd een kopie achter de hand, voor het geval er iets mis gaat. Computers zijn verre van betrouwbaar, meestal merk je dat niet zo, maar als je het meemaakt zoals nu is het erg vervelend.

Succes,
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Alles bestanden kwijt na crash

Bericht door floris v »

Heel beroerd, ik kan niet veel toevoegen aan deze adviezen. Alleen dat OO nooit vraagt je te registreren, als je het hebt gedownload via www.openoffice.org tenminste. Waarschijnlijk is het gebruikersprofiel zo zwaar beschadigd geraakt dat OO zelf een nieuw heeft gemaakt, en dan krijg je een venster te zien waar je persoonlijke gegevens kunt invullen. Als je daar je naam invult, onthoudt OO waar je in een document gebleven bent.
Als je je echt moet registreren of dat gedaan hebt, heb je een verkeerde versie van OO, met mogelijk malware erbij.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
klara
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jan 04, 2016 2:40 pm

Re: Alles bestanden kwijt na crash

Bericht door klara »

Hallo, bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk inderdaad dat het een nieuw venster was waar ik mijn gebruikersprofiel moest invullen. Dit zag ik aan voor inloggegevens, wat dus niet klopt. Dan is dat duidelijk, en waarschijnlijk zijn de bestanden dus erg zwaar beschadigd.. Is het mogelijk om deze nog terug te halen? En hoe zou ik dat dan moeten doen? Ik heb wel het een en ander gelezen op het forum, maar ik moet zeggen dat ik er niet helemaal uit kom.
Alvast bedankt weer!
apache open office 4.1.1.
Plaats reactie