Leterkleur in een Calccel verdwijnt bij het verlaten v.d cel

Bespreek het rekenblad
tofran
Berichten: 2
Lid geworden op: ma dec 07, 2015 9:32 pm

Leterkleur in een Calccel verdwijnt bij het verlaten v.d cel

Bericht door tofran »

Als ik in Calc een letterkleur selecteer en dan tekst of getallen intik, worden die keurig in de bewuste kleur weergegeven.
Maar als ik de cel verlaat dan wordt alles ineens geheel in zwart getoond.
Dubbelklik ik op die bewuste cel dan is de kleur weer terug, maar bij het verlaten is alles weer zwart.
Hoe los ik dit op?

Hartelijk dank voor een eventuele oplossing
Laatst gewijzigd door tofran op ma dec 07, 2015 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Leterkleur in een Calccel verdwijnt bij het verlaten v.d

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb geen idee hoe je letter een kleur geeft maar mij lijkt dat je geen stijlen en opmaak (F11) gebruikt hebt. Definieer eerst een gewenste stijl en pas die later toe op die cel. Je de zelfde stijl op meerdere cellen toepassen.

Stijlen en opmaak is een essentiële kennis voor mooie documenten. Dit is waar zowel voor calc als ook voor writer en meer onderdelen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
tofran
Berichten: 2
Lid geworden op: ma dec 07, 2015 9:32 pm

Re: Leterkleur in een Calccel verdwijnt bij het verlaten v.d

Bericht door tofran »

RPG schreef:Hallo

Ik heb geen idee hoe je letter een kleur geeft maar mij lijkt dat je geen stijlen en opmaak (F11) gebruikt hebt. Definieer eerst een gewenste stijl en pas die later toe op die cel. Je de zelfde stijl op meerdere cellen toepassen.

Stijlen en opmaak is een essentiële kennis voor mooie documenten. Dit is waar zowel voor calc als ook voor writer en meer onderdelen.

Romke

Door via WERKBALK AANPASSEN - werkbalk TEKSTOPMAAK en TEKSTKLEUR het incoon TEKSTKLEUR op de werkbalk te plaatsen; daarmee kun je de kleur van de tekst in de cel veranderen.
Maar via F11 kan het met stijlen ook.

Hartelijk dank voor de oplossing
OpenOffice 4.1.2 op Windows 10
Plaats reactie