Afbeeldingen worden verplaatst in Writer

Bespreek de tekstverwerker
Ed Raket
Berichten: 2
Lid geworden op: do nov 19, 2015 5:44 pm

Afbeeldingen worden verplaatst in Writer

Bericht door Ed Raket »

Goedemiddag,
gisteravond had mijn dochter voor school een onderwerp uitgewerkt in Word met afbeeldingen en tekst. Deze naar mij gemaild om uit te printen(ik gebruik Thunderbird).
Toen ik het bestand opende met Libreoffice/ writer, stonden de afbeeldingen niet op de oorspronkelijke positie maar op een andere pagina. Via google gezocht, maar in het bos heb ik de juiste boom niet gevonden. Wie weet er raad?
W-10 Libre office 5.0.2.2.
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Afbeeldingen worden verplaatst in Writer

Bericht door floris v »

Het is altijd weer spannend hoe LibreOffice of OpenOffice Word-bestanden invoert. Als het alleen een kwestie is van printen, kan ze beter een PDF sturen, dat gaat altijd goed.
Mijn motto voor bestandsuitwisseling tussen mensen die verschillende tekstverwerkers e.d. gebruiken is: de tekst moet integraal overkomen, elementaire opmaak zoals cursivering, vet, superscript, en koppen moet behouden blijven, maar je moet niet verwachten dat sprekende hoofdregels en voetregels, het tekstverloop, de plaats van afbeeldingen en zo 100 % nauwkeurig doorkomen. Zeker met het nieuwe bestandstype docx kun je van alles aan afwijkingen verwachten.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Afbeeldingen worden verplaatst in Writer

Bericht door RPG »

Hallo
Ed Raket schreef:Deze naar mij gemaild om uit te printen
Gebruik een word viewer van Microsoft of laat het opsturen als een PDF en die uit printen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Ed Raket
Berichten: 2
Lid geworden op: do nov 19, 2015 5:44 pm

Re: Afbeeldingen worden verplaatst in Writer

Bericht door Ed Raket »

Floris en RPG,
beide adviezen werken uitstekend.
THX :super:
W-10 Libre office 5.0.2.2.
Plaats reactie