gegevens verschillende kolommen uitsplitsen op dezelfde rij

Bespreek het rekenblad
jpd
Berichten: 1
Lid geworden op: wo nov 11, 2015 3:05 pm

gegevens verschillende kolommen uitsplitsen op dezelfde rij

Bericht door jpd »

Kan iemand mij zeggen hoe ik makkelijk soortgelijke gegevens van 2 werkbladen of bestanden, samen kan voegen, maar gelijktijdig ook uit kan splitsen zodat alle gelijke gegevens op dezelfde rij staan.

Voorbeeld:
Blad 1
Kolom a: Artikelnummers
Kolom b: Totaal verkochte aantallen 2014
Blad 2
Kolom a: Artikelnummers
Kolom b: Totaal verkochte aantallen 2015

Als bijlage ook een gesimplificeerd voorbeeld bestand. Zie blad DOEL voor het gewenste resultaat.

Nu zijn er in 2015 een aantal artikelen niet verkocht, die wel in 2014 gekocht zijn. Echter de niet verkochte artikelen zijn niet meegenomen in het blad / bestand van 2015. (Ook niet met een waarde 0)
Nu wil ik de gegevens van kolom b van blad 2 invoegen als kolom c op blad 1. Echter zijn de gegevens in kolom a niet gelijk.
Dus hoe kan ik de gegevens zo invoegen dat hij de waarden van kolom b op blad 2 op de juiste rij zet in kolom c op blad 1.

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Alvast bedankt!
Bijlagen
test.xlsx
(9.32 KiB) 183 keer gedownload
Laatst gewijzigd door RPG op do nov 12, 2015 10:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verkeerd gebruik van het onerwerpsynbolen aangepast
OpenOffice 3.1 op Windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: gegevens verschillende kolommen uitsplitsen op dezelfde

Bericht door RPG »

Hallo

Ik denk dat ik op de eigenlijke vraag geen antwoord kan geven. Wel heb ik enkele opmerkingen. Wanneer je OpenOffice wilt gebruiken doe je er beter aan om de standaard opslag extensies te gebruiken en niet die van MSO.

Ik krijg het idee dat je iets met boekhouden wilt gaan doen. Dan is het misschien beter om een programma te gebruiken wat daar meer voor geschikt is, mogelijk is dat Eekboek. Het is van Nederlands fabrikant en is gratis te downloaden. Je kunt bij de maker eventueel ook ondersteuning kopen.

Als je door wilt gaan met OpenOffice zou ik me gaan verdiepen in het maken van lange tabellen waarin de gegevens van alle jaren staan. Goed gemaakte tabellen zijn erg belangrijk. Daarnaast zou ik me gaan verdiepen in de mogelijk die staan onder:
menu --> Gegevens-- alle opties.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: gegevens verschillende kolommen uitsplitsen op dezelfde

Bericht door RPG »

Hallo

Het lijkt wel of het voorbeeld is veranderd nadat ik het gedownload heb. Van het voorbeeld heb ik dit gemaakt.

Romke
Bijlagen
VoorbeeldDraaitabel_Consolideren.ods
Zelfde gegevens andere schikking andere mogelijkheden
(11.57 KiB) 165 keer gedownload
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie