[Opgelost] ongewenste lijnen

Bespreek de tekstverwerker
marcel0138
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:22 pm

[Opgelost] ongewenste lijnen

Bericht door marcel0138 »

Ik kreeg nadat ik drie streepjes zette een hele lijn over de volle breedte. Dit schijn volgens een topic in 1912 te maken hebben met auto correctie randen enz. Weet niet precies hoe ik dit uit moet schakelen maar erger, ik kan die streep niet meer verwijderen.
Laatst gewijzigd door floris v op za jan 14, 2023 11:45 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opgelost-tag bewerkt, floris v
OpenOffice 3.6 op Windows 8
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: ongewenste lijnen

Bericht door floris v »

* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
marcel0138
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:22 pm

Re: ongewenste lijnen

Bericht door marcel0138 »

Krijg de lijn niet weg. Ook het forum gelezen. Kan de cursor niet op de lijn zetten, alleen erboven of er onder. Als ik het gehele stuk tekst weg haal staat de lijn ergens anders.
OpenOffice 3.6 op Windows 8
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: ongewenste lijnen

Bericht door floris v »

Je hebt iets gemist. Wat je beschrijft klopt precies met het probleem dat daar behandeld wordt. Gewoon die draad nog een keer lezen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
marcel0138
Berichten: 67
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:22 pm

Re: ongewenste lijnen

Bericht door marcel0138 »

Gelukt, ik keek naar tabs en zocht toen naar randen, dit moest tab zonder S zijn en dan uiteraard de tab randen. Dank voor de tip nog eens goed te lezen.
OpenOffice 3.6 op Windows 8
Smokey
Berichten: 11
Lid geworden op: zo aug 19, 2018 6:49 am

Re: opgelost ongewenste lijnen

Bericht door Smokey »

ik zit hier met hetzelfde probleem en ik krijg deze met geen stokken weg. Ik werk met openoffice ... ik open "opmaak" en ga naar randen en wijzig lijnen in "geen" maar deze gaat niet weg , die gaat gewoon een lijn hoger staan????
hoe krijg ik deze in godsnaam weg.

dank voor de hulp
Bijlagen
probleemtekst.odt
(9.66 KiB) 63 keer gedownload
open office 4.1.5
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: [Opgelost] ongewenste lijnen

Bericht door floris v »

Het enige dat hier blijkt te werken is alle tekst selecteren en dan directe opmaak wissen, met Ctrl+M. Het lijkt me dat er een bug zit in het uitschakelen van de lijn onderaan een alinea en dat het daardoor niet goed werkt.
 Edit: De tip in viewtopic.php?p=2940#p2940 blijkt ook te werken. 
Tips om dit te voorkomen als je serieus met OpenOffice werkt:
* Heb je eenmaal een document met onoplosbare opmaakproblemen, gebruik dat dan niet als sjabloon voor andere bestanden! Begin gewoon opnieuw.
* Regel al je opmaak met opmaakprofielen/stijlen. Gebruik de knoppenbalk Opmaak daar niet voor. Die is meer bedoeld om in een oefenbestand te spelen met opmaakelementen en snel dingen te kunnen veranderen, of voor teksten van niet meer dan een bladzij of 2, waarin je heel veel verschillende opmaak gebruikt, zoals in een uitnodiging voor een straatfeest o.i.d. Heb je eenmaal iets dat prettig oogt, en wordt het wel een langere tekst, begin dan of met een nieuw document, waarin je al die opmaak direct in opmaakprofielen zet (gebruik zoveel mogelijk de standaardprofielen Tekstblok, Kop 1 enz. en pas die aan), of zet de goed bevonden opmaak ik opmaakprofielen en wis dan alle opmaak in de tekst, waarna je de opmaakprofielen toepast.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Smokey
Berichten: 11
Lid geworden op: zo aug 19, 2018 6:49 am

Re: [Opgelost] ongewenste lijnen

Bericht door Smokey »

Dankjewel het probleem is opgelost met Ctrl + M en terug naar standaardinstellingen
open office 4.1.5
Plaats reactie