Openen open office

Bespreek de tekstverwerker
Berss010
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 2:09 pm

Openen open office

Bericht door Berss010 »

Ik gebruik OO al tig jaar tot volle tevredenheid. Na het updaten naar de laatste versie 4.1.1 kan ik open office alleen nog openen na het opnieuw opstarten van de computer.
Waarom het programma na verloop van tijd niet meer werkt en dan na het opstarten van de PC weer wel is mij een raadsel. Wie weet er een oorzaak aan te geven?
open office 4.1.1
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openen open office

Bericht door floris v »

Vrijwel niemand heeft dat probleem, dus het ligt niet aan versie 4.1.1. Er zijn twee mogelijkheden: de installatie is niet goed verlopen of het gebruikersprofiel is beschadigd.
Probeer eerst optie 2: vernieuw je gebruikersprofiel. Zie daarvoor Tutorial Gebruikersprofiel vernieuwen.
Als dat niet helpt, start dan het installatieprogramma opnieuw en kies de optie Repareren of zo'n soort naam wanneer de mogelijkheid zich voordoet.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Berss010
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 2:09 pm

Re: Openen open office

Bericht door Berss010 »

Floris: dank voor je reactie. Door stom toeval ben ik er achter gekomen dat er wanneer er een bestand geopend is met een wachtwoord en dit bestand weer gesloten wordt met de 'X" rechts boven in het venster, open office daarna niet meer werkt. Sluit ik het programma af met de "exit" in het menu links dan kan ik OO gewoon blijven gebruiken.
In al die jaren ben ik dit fenomeen nog nooit tegengekomen. Nogmaals dank
open office 4.1.1
LisbethJaspers
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 04, 2015 5:42 pm

Re: Openen open office

Bericht door LisbethJaspers »

Hallo Floris en Berss,
Ik heb hetzelfde probleem. Het is omdat ik op 'openen in open office' gezocht heb naar een oplossing op dit forum, dat ik jullie reacties tegenkwam. Jammer genoeg begrijp ik niet voldoende van pc's om het gebruikersprofiel te veranderen. Ik zoek verder en roep evt hulp in van anderen.
Bedankt voor jullie info op het forum!
Mvg,Lisbeth
OpenOffice 4.1. op Windows XP
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Openen open office

Bericht door floris v »

Ik heb de vraag op het Engelse forum geplaatst en de eerste reactie luidt dat het voor hem goed werkte. Zie https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... =7&t=79585
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Berss010
Berichten: 3
Lid geworden op: zo aug 02, 2015 2:09 pm

Re: Openen open office

Bericht door Berss010 »

Beste Lisbeth en Floris;
Om het vraagstuk nog ingewikkelder of misschien eenvoudiger te maken:
Ik ben een paar weken terug overgestapt van Windows 7 naar 10 en daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan.
Blijft voor mij vreemd dat eerder de exit in het bestandsmenu anders werkte dan het afsluiten van het programma met de 'X' in de rechter bovenhoek.
Succes met het vinden van een verklaring of oplossing.
open office 4.1.1
Plaats reactie