bestanden openen na crash

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
MIJN
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 27, 2015 5:45 pm

bestanden openen na crash

Bericht door MIJN »

Op mijn werklaptop draait open office 4.1.1 het systeem wil nog wel eens vastlopen en opnieuw opstarten. Als dit gebeurd krijg ik bestanden met de volgende aanduiding .~lock.Werkbriefje 39 24-3.doc#.. Soms kan ik een kopie open krijgen maar ook vaak is dit een leegbestand. Hoe kan ik deze bestanden herstellen. Het probleem gebeurt vaak onder windows 10 met 7 had ik dit nauwelijks
openoffice 4.1.1 op windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: bestanden openen na crash

Bericht door RPG »

Hallo

Het is beter om met bestanden te werken die een ODF extensie hebben. De lock bestanden bevatten geen werkelijk informatie. Ze zijn er alleen maar om aan te geven dat er mee gewerkt wordt. Wanneer het werk klaar is de computer niet gelijk uit zetten maar even de tijd nemen.

Ik heb het idee dat werkbriefjes kleine bestanden zijn waar kort aan gewerkt wordt. Ik geloof niet dat het automatisch opslaan en het maken van backups werkt. Het laat zich instellen onder de opties.
menu --> Extra -->Opties

Wanneer anderen jouw bestand nodig hebben stuur het dan op als PDF.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
MIJN
Berichten: 2
Lid geworden op: zo sep 27, 2015 5:45 pm

Re: bestanden openen na crash

Bericht door MIJN »

Werkbriefje%2038%2017-1.doc_0 dit is ook een van de vermeldingen. en deze blijft de andere verdwenen normaal maar blijven nu ook staan. Het zijn geen grote bestanden maar wel meerdere op een dag. deze sla ik aan het einde van de dag op als PDF
openoffice 4.1.1 op windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: bestanden openen na crash

Bericht door RPG »

Hallo

Waarom de lock files met een doc extensie blijven staan weet ik niet. Ik heb daar geen kennis over.

Als de bestanden lang open zijn dan is het misschien mogelijk dat zowel de automatisch opslaan als de" backup= autoherstel" werkt.
menu --Extra --> opties
In de popup
OpenOffice.org --> Laden en opslaan --> Algemeen

In de verborgen map backup staan soms nog documenten. Kijk bij padnamen in de opties.

Het crashen is een veel voorkomend probleem met een onbekende oorzaak. Bij mij gebeurd het ook regelmatig maar ik sla zo vaak op dat ik zelden wat kwijt raak. Meestal niet meer dan 15 minuten. Ik geef documenten bijna gelijk een naam en sla het daarna vaak op met Control-S

Meer algemeen. Ik heb het idee dat slecht gestructureerde document gauwer last hebben van dit probleem dat goed gestructureerde documenten.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie