Opslaan van bestanden

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
OscarV2013
Berichten: 1
Lid geworden op: wo apr 22, 2015 2:01 pm

Opslaan van bestanden

Bericht door OscarV2013 »

zowel met Words als Excell kreeg ik het document niet opgeslagen.Ben toen naar beneden gescrold (bij opslaan) en exporteren naar PDF gepakt, en toen kon ik alles opslaan wat ik maar wilde.
Open Office 4.0
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Opslaan van bestanden

Bericht door RPG »

Hallo

Het is fijn dat je het bestand hebben kunnen opslaan. Weet wel dat opslaan in PDF formaat het moeilijke maakt om bestanden later te bewerken. Als het mogelijk is het beter om het eerst op te slaan in OpenOffice formaat en dan pas in PDF formaat. Maar ik wens je verder succes toe met het gebruiken van OpenOffice.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2107
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Opslaan van bestanden

Bericht door floris v »

Waarom lukt het opslaan niet? Probeer duidelijk aan te geven wat je deed en waar het misging, dan is het voor ons makkelijker te helpen. Normaal moet je een bestand kunnen opslaan door op Ctrl+S te drukken. Als het bestand al een naam heeft, wordt het bestand dan automatisch opgeslagen. Als het een nieuw document is, komt er eerst een venster waarin je een bestandsnaam en bestandstype kunt opgeven.
Overigens is het geen goed idee op in de indeling van Word of Excel op te slaan. Doe dat alleen als je een bestand moet sturen naar iemand die daar expliciet om vraagt.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie