optie geselecteerde cellen verwijderen niet beschikbaar

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
dst
Berichten: 2
Lid geworden op: ma apr 06, 2015 11:54 pm

optie geselecteerde cellen verwijderen niet beschikbaar

Bericht door dst »

Om onduidelijke redenen zijn ineens de opties: cellen naar links c.q. rechts /naar boven c.q. naar beneden verplaatsen niet meer beschikbaar (grijs). In plaats daarvan kan ik alleen nog hele kolommen en rijen verwijderen, maar dat is beslist niet de bedoeling! Hoe los ik dit op? Een update naar de nieuwste versie helpt niet.
mac os 10.9.5, Open office 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: optie geselecteerde cellen verwijderen niet beschikbaar

Bericht door RPG »

Hallo
Gebruikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.


Opnieuw installeren
Het opnieuw installeren heeft meestal niet zoveel resultaat. Het user profielvernieuwen is in het algemeen beter maar ik weet niet of het de oplossing is voor dit probleem.

Is het niet de normale werking wat je beschrijft en verwacht je iets verkeerd? Misschien kun je het duidelijk omschrijven wat je doet en in welk onderdeel.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
dst
Berichten: 2
Lid geworden op: ma apr 06, 2015 11:54 pm

Re: optie geselecteerde cellen verwijderen niet beschikbaar

Bericht door dst »

Beste Romke,
Ik heb de m'n hele systeem uitgekamd, maar geen user profiel van open office gevonden. Na installatie is alleen het programma in de programmamap geplaatst en that's it.
Uiteindelijk open office van de computer verwijderd en opnieuw gedownload.
Nu werkt het weer zoals ik gewend ben. Geen idee wat er mis is gegaan. Ik merkte de laatste tijd wel dat er veel fouten in het .ods programma slopen: cellen werden niet meegeteld in berekeningen, formules en weergave opties niet uitgevoerd etc. Heel erg irritant.
Maar verwijderen en opnieuw installeren is zo gepiept. Het was in dit geval een snellere oplossing dan zoeken naar bestanden die er niet zijn.

Dank voor je hulp, ilya
mac os 10.9.5, Open office 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: optie geselecteerde cellen verwijderen niet beschikbaar

Bericht door RPG »

Hallo

OpenOffice heeft altijd een gebruikersprofiel. Dat het moeilijk te vinden is kan ik wel geloven. Het zou kunnen zijn dat het voor Apple gebruikers nog moeilijk te vinden is. Het is moeilijk te vinden om dat het een verborgen map is en het ook steeds dieper in het systeem geplaatst wordt.

Ik zou toch maar een poging doen om het te vinden zodat je het later misschien toch kunt veranderen. Het is best mogelijk dat er nu twee gebruikersprofiel op de computer staan waarvan er maar een werkt.

Wees blij dat het nu wel goed werkt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: optie geselecteerde cellen verwijderen niet beschikbaar

Bericht door RPG »

Hello

Ik heb ook op het Engelse forum gezocht.

De Engelse versie van het gebruikersprofiel
https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... 74&t=12426

Een link die aan geeft hoe een map te vinden voor mac.
http://www.macworld.com/article/1161156 ... _lion.html

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie