PDF app installatie OpenOffice 4.1.1. MAC OSX

Bespreek installatiekwesties — Voeg spellingcontrole, taalmodule toe
FlippahWell
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 7:52 pm

PDF app installatie OpenOffice 4.1.1. MAC OSX

Bericht door FlippahWell »

Beste mede open office gebruikers.

Ik gebruik al enige jaren open office.
Onlangs bent ik overgestapt naar een Linux systeem dus naar LibreOffice.
Maar mijn partner is nog een fanatiek gebruikster van MAC osX.

Omdat zij voor haar werk veel verschillende documenten moet generen, attendeerde ik haar op OpenOffice.
Nu ben ik nooit zo'n MAC freak geweest, maar ben geen leek.

De probleem stelling is als volgt:

* standaard bij de nieuwe open office installatie zit er geen PDF reader en editor, en bij het installeren van de app. krijg ik een foutmelding bij het toevoegen ervan. Ik zou graag een screenshot inplakken maar weet niet hoe dat moet dus hieronder de melding uitgeschreven:

Kan type gegevensdrager niet detecteren: file://localhost/Applications/OpenOffice.org.app

Ik hoop dat iemand ons kan helpen!
Alvast bedankt
MAC OS X
Open office 3.4.1. & 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: PDF app installatie OpenOffice 4.1.1. MAC OSX

Bericht door RPG »

Hallo
FlippahWell schreef: standaard bij de nieuwe open office installatie zit er geen PDF reader en editor, en bij het installeren van de app. krijg ik een foutmelding bij het toevoegen ervan. Ik zou graag een screenshot inplakken maar weet niet hoe dat moet dus hieronder de melding uitgeschreven:
Alles is mij niet zo duidelijk. Ik zal dus maar wat algemeens vertellen.

OpenOffice is en toepassing om met documenten te kunnen werken. Dat heeft weinig tot niets te maken met PDF. Het is wel instaat om van een document een PDF te maken en dan op te slaan voor eigen gebruik of op te sturen naar een ander.

Bewerken van PDF schijnt gedaan te kunnen worden met draw. Ik heb niet het idee dat het een mooi resultaat wordt. PDF's zijn inprincipe niet bedoeld om te bewerken.

Linux heeft zeker tools om om te gaan met PDF's. Ik heb het idee dat deze tools ook wel te vinden zijn op een MAC. Er zijn ook speciale extensie's voor de combinatie OpenOffice en PDF's. Ik kan er niets over vertellen want ik gebruik ze niet.

Ik hoop dat het iets helpt.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
FlippahWell
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 19, 2015 7:52 pm

Re: PDF app installatie OpenOffice 4.1.1. MAC OSX

Bericht door FlippahWell »

Hey Romke!!

Bedankt voor je reactie.

Het volgende is belangrijk voor mij, het is nl zo dat je bv bij adobe acrobat verschilliende PDF bestanden kan 'mergen'.
Kan dit dan volgens jou ook in Draw? Ik hoop nl dat dat dan de oplossing is en maak ik gewoon een denk fout...

Ik was nl anders aan het denken mbt een extra app naast Writer, Calc, etc..., dat je ala acrobat meerdere PDF bestanden kan editten.
Nu heb ik dus gezien dat je in het startscherm van OO verschillende apps kan toevoegen waaronder een PDF app. Hiervanuit gaande wilde ik deze dus installeren waardoor ik op de eerder genoemde melding stuitte.

Nogmaals dank voor je reactie wellicht kom ik hier verder mee.

Gr.
MAC OS X
Open office 3.4.1. & 4.1.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: PDF app installatie OpenOffice 4.1.1. MAC OSX

Bericht door RPG »

Hallo

Zoals gezegd maar nu met andere woorden: Ik gebruik PDF alleen om te lezen en niets anders.

Ik heb ook de extensies voor PDF niet geïnstalleerd. Voor een deel zal alles ook afhangen wat voor een inhoud de PDF heeft.

Wat ik lees op het Engelse forum is dat het mergen van PDF hoofd zakelijk gebeurt door het laten printen naar een bestand.

Als je gaat zoeken met behulp van deze link
https://forum.openoffice.org/
Daar is een klein google venster. Je kunt dan zoeken met kleine woorden alleen op de forums

https://forum.openoffice.org/en/forum/v ... hp?t=31319
Dit geeft al veel informatie

De mensen die daar antwoord geven hebben meer kennis dan ik heb.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: PDF app installatie OpenOffice 4.1.1. MAC OSX

Bericht door RPG »

Hallo

Ik vond in de installatie mogelijkheden ook
pdftk
pdfchain

Bij mij behoren ze tot de standaard mogelijkheden om te kunnen installeren. Google laat ze ook vinden. Ik heb er geen ervaring mee.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie