Bestanden en mappen indeling

Weet je niet waar je je bericht moet zetten? Doe het hier
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Bestanden en mappen indeling

Bericht door Dumpie »

Hoi allen.
Ik heb een map Werk. In die map staan vele losse bestanden en mappen ten gevolge van projecten waar ik in zit. Wij sturen mappen en/of bestanden naar elkaar op. Iedere map (waar dus meerdere bestanden inzitten en bij elkaar horen en moeten blijven) van mijzelf geef ik een naam . b.v 2014-12-18 Overleg . Alle mappen en losse bestandjes krijgen van mij dus eerst een jaar-maand-dag, en dan pas het onderwerp. b.v. 2014-06-08 Voorstel Kees. Op deze wijze staan alle bestanden netjes op chronologische volgorde en makkelijk in tijd terug te zoeken en/of in een reeks van bijeenkomsten te plaatsen. Mappen/bestanden van anderen pas ik aan op bovenstaande wijze zodat ook deze in de desbetreffende tijd geplaatst worden. Een map/bestand van een ander met de titel "Piets voorstel 10 okt" kan ik niets mee. Maak ik dus van 2014-10-10 Piets voorstel. Staat dus bij mij mooi in de tijdslijn die ik op deze wijze heb opgebouwd.
Echter. In mijn open office staan nu de mappen netjes op tijd allemaal bovenaan en de bestanden allemaal netjes op tijd daaronder. Ik wil deze bestanden en mappen eigenlijk door elkaar heen gerangschikt hebben op datum. Zodat de desbetreffende mappen en bestanden elkaar opvolgen in mijn tijdlijn.
Wat moet ik selecteren om dit voor elkaar te krijgen? Ik weet dat ik door met de rechter muisknop op de balk boven de lijst te klikken mogelijkheden krijg om aan of uit te vinken. Maar welke kies ik voor mijn wensen aan?
Gr. Dumpie.

P.s. Ik heb deze vraag al in een ander forum geplaatst en heb als antwoord gekregen dat ik 3rd party software moest installeren. Engels, jammer genoeg. Ik zou daar netjes verder geholpen zijn ware het niet dat ik bedacht dat er wel eens een Open office forum zou zijn. Vandaar deze herhaling. Kan dit opgelost worden dan zal ik dit daar ook gaan vermelden. Wel zo netjes!
Open office 4.1.1
Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door RPG »

Hallo

Ik weet niet of ik het gehel verhaal nu goed begrijp? Het lijkt mij te gaan over de ordening van bestanden wanneer je een bestand wilt openen.

Het kan gemakkelijk met OpenOffice.
Er kan een verschil zijn of je de openoffice dialoog venster gebruik of de venster die horen bij de window manager die je gebruikt.
In alle gevallen moet je klikken op dat onderdeel hoe je het gesorteerd wilt hebben. Soms moet je twee keer klikken om het gewenste te krijgen

Uitleg twee keer klikken
Wanneer het op datum en tijd gesorteerd is en je wilt het op naam sorteren. Dan moet je klikken op de titel naam van de kolom. Bij de eerste keer van het van laag naar hoog gesorteerd. Bij de tweede keer klikken wordt het van hoog naar laag gesorteerd.

Vasthouden instelling
Ik weet niet zo gauw iets over het vasthouden van de instellingen. Ik verander dat voortdurend om dat ik het steeds verschillend wil zien.

De keuze van de dialoog vensters zitten onder
menu --> Extras --> Opties
dan OpenOffice.org --> Algemeen

Invloed van Windows of anders operating systeem
Ik denk dat er ook nog wel invloed van de keuze van Windows is. Dit zou kunnen gaan over het vasthouden van de laatste keuze en ook hoe mappen en bestanden onderling worden gesorteerd. Het is vermoedelijk een keuze of mappen en bestanden door elkaar of apart getoond worden. Dat is niet apart in OpenOffice in te stellen

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door RPG »

Hallo

Ik heb ook nog even gezocht en vond dit.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... your-files

Wanneer je de Windows dialoog venster gebruikt dan wordt mogelijk alles geregeld door Windows.

Speciaal voor windows 8
http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... s-explorer

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door Dumpie »

Sorry.
Bedankt voor de reactie.
Het is best wel moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel. Houd a.u.b.even mijn manier van benaming van de mappen en bestanden die ik geef in gedachten!!!!!
Als ik de gehele map waarin al mijn bestanden staan open, dan zie ik alle gele mappen boven of onderaan bij elkaar staan (op mijn volgorde). En de gewone office bestanden staan daar dan weer onder of boven. (afhankelijk van mijn vooraf ingestelde keuze)
Beide uiteraard wel geselecteerd op naam ( "2014-11-14 Blablabla" en dan b.v." 2014-12-30 Ohohoh" etc. etc.
Ik wil nu de gele mappen en gewone office bestanden door elkaar heen, maar dan wel op datum?
Gr. Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door RPG »

Hallo

Wat je wilt is mij duidelijk geworden.
Met het schrijven is mij het ook meer duidelijk geworden wat gewenst is. Daarom heb ik later ook nog de links naar Microsoft Nederland gedaan.

Ik heb nu zelf ook getest. Ik krijg het niet voor elkaar om de mappen en bestanden door elkaar te tonen.

Ik ben er vanuit gegaan dat het wel kon. Ik heb in eerste instantie gedacht aan het sorteren van de bestanden maar niet aan de mappen en bestanden door elkaar heen. Ik weet niet of er een extensie voor bestaat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door Dumpie »

Hoi RPG.
Is toch vreemd. Voor mij is dit incidenteel door de werkgroepen waar ik in nu zit. Maar als je mogelijk wel honderden mappen en bestanden onder een noemer hebt zitten is dat toch niet logisch? Op het andere forum werd me ook al verteld dat het moeilijk zou gaan worden.
Daar werd het volgende--- https://www.google.nl/search?q=explo...olders+on+data --- voorgesteld maar is mij te ingewikkeld. Zegt dit jullie iets?
Gr. Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door RPG »

Hallo

Heb je al geprobeerd of het in de filemanager van windows8 het wel kan? Als het in de file manager wel kan dan is het toch niet moeilijk om van daaruit het bestand te openen.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door Dumpie »

Hallo.
Als het aan mij zou liggen dan gaat de gele map --- 2014-12-15 Op --- tussen 2014-12-03 Ag en 2014-12-22 Ag --- geplaatst worden. Deze map hoort n.l. bij een van deze office bestanden.
Ik hoop zo duidelijk genoeg te zijn in mijn uitleg!
Want ik heb geen moeite om, zoals ik in het laatste antwoord lees met het openen van een bestand. Of ik moet het antwoord verkeerd begrijpen.
Gr. Dumpie.
Bijlagen
Openoffice1.jpg
Open office 4.1.1
Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door RPG »

Hallo

Je bent duidelijk in wat je wilt. Ik heb dat ook begrepen.

Ik heb ook begrepen dat wat gewenst wordt niet voor elkaar te krijgen is binnen OpenOffice.

De oplossing die ik zoek is om via een omweg toch een beetje zo te kunnen werken zoals je wilt. De omweg die ik volg is om Windows 8 zo in te stellen zo dat het gewenste misschien toch min of meer bereikt kan worden.

Ik weet niet of Windows 8 dat kan?

Aangezien jij beschikt over Windows 8 is het aan jouw om te kijken of je Windows zo kunt instellen zodat mappen en bestanden op de gewenste manier getoond worden.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Dumpie
Berichten: 23
Lid geworden op: zo jan 18, 2015 6:20 pm

Re: Bestanden en mappen indeling

Bericht door Dumpie »

Oke, het is me nu duidelijk. Ik ga morgen er mee aan de gang als de tijd er voor is.
Ik moet zeer vroeg op dus leg ik nu mijn oor te rusten. Ik kom er op terug.
Hopelijk is er nog een ander die gelouterd is in deze materie en ook windows 8 heeft en een poging wil wagen.
Bedankt tot zover.
Gr. Dumpie.
Open office 4.1.1
Windows 8.1
Plaats reactie