database loop continu vast

Bespreek het databaseprogramma
mic
Berichten: 2
Lid geworden op: vr aug 22, 2014 9:38 am

database loop continu vast

Bericht door mic »

Na update naar 4.1.1. loopt database vast. Hij opent wel.Als ik vv scroll door de gegevens loopt hij steeds vast. Bij opnieuw opstarten wordt het hersteld, maar loopt de database opnieuw vast. Ik ga over naar microsoft, helaas, tenzij iemand een oplossing heeft. Ik ben niet super handig met computers.
office 4.1.1.
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: database loop continu vast

Bericht door RPG »

Hallo

Plaats de volgende keer slechts een enkel bericht. Je krijgt nu alleen maar negatieve aandacht. Wanneer je een vraag stelt is een goede onderbouwing belangrijker dan de emoties de vrije loop te laten gaan. Met andere woorden ik mis de tekst van de foutmelding.

Begin eens met het vernieuwen van het gebruikers profiel.

Gebuikers of users profiel
Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Crassee
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jan 14, 2015 12:35 pm

Re: database loop continu vast

Bericht door Crassee »

Ik heb exact hetzelfde probleem met databases: ze lopen direct vast als ik na opening wat dan ook probeer te doen, zoals bijvoorbeeld de kolombreedte aanpassen.
Goede raad? Ik gebruik windows 8.1 en Open office 4.1.1.
openoffice 4.1.1. windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: database loop continu vast

Bericht door RPG »

Hallo Crassee

Wat betekent dit nu allemaal ?

Als je een probleem heb een nieuwe draad starten en het probleem goed beschrijven

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Crassee
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jan 14, 2015 12:35 pm

Re: database loop continu vast

Bericht door Crassee »

Zegt mij niets ´nieuwe draad starten´ ik wilde gewoon aangeven dat ik hetzelfde probleem ondervind. Overigens: wat moet ik nog meer omschrijven dan ik deed: open office base loopt iedere keer gewoon vast als ik iets doe na het opstarten en laden van een database, meer kan ik er ook niet over zeggen.
Waarom die geïrriteerde reactie Romke?
openoffice 4.1.1. windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: database loop continu vast

Bericht door RPG »

gezien
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: database loop continu vast

Bericht door floris v »

Het kan zijn dat er iets niet in orde is met dat bestand en dat Base daardoor crasht. Maak eens een andere database en kijkt of Base daarop ook crasht. Dan kun je een idee krijgen van wat er aan de hand is. Je zou ook het probleembestand hier als bijlage kunnen uploaden, als er geen vertrouwelijke informatie in staat, dan kunnen we kijken of het bij ons ook fout gaat.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
Plaats reactie