Niemand belet jou om alles met de hand in te vullen maar waarom start je dan deze draad?.Jorus schreef:De facturen vul ik handmatig in en wil ik graag zo
Het niet weten hoe maakt het nu net wel moeilijk speciaal voor jouw.Jorus schreef:olgens mij moet dit niet heel moeilijk te realiseren zijn.. Ik weet het alleen niet
Waar dat aan ligt weet ik niet maar het lijkt mij nu nog bijkomend.Jorus schreef:Echter komt alles horizontaal.
Als je op die manier wilt werken kun je beter Excel aanschaffen. Ik weet dat nietJorus schreef:Ik vond net ergens een bestand, een office excel bestand weliswaar, waar eigenlijk precies is wat ik wil. Hierin was een tweede blad aangemaakt waar een soort database wordt gemaakt, vervolgens stond er op de factuur een dropdownbox waar je een naam kunt selecteren en automatisch worden aan de linkerkant alle gegevens ingevoerd, dit gebeurde aan de hand van macro's. Ik weet niet of dit ook met Openoffice mogelijk is, maar als dit het geval is hoor ik het uiteraard graag.
RPG schreef:HalloJorus schreef:De facturen vul ik handmatig in en wil ik graag zo
Niemand belet jou om alles met de hand in te vullen maar waarom start je dan deze draad?.
Daar is voor zover ik de vraag begrijp niet een enkel formule voor. Dat gaat over verschillende stappen.Jorus schreef: Ik zou alleen graag de formule willen weten hoe ik gegevens uit een database koppel in een werkblad.
RPG schreef:Hallo
Dat is.
menu --> Gegevens --> filter --> autofilter
Romke
='file:///C:/Users/Computernaam/Desktop/Klanten_test.ods'#Blad2.$A$2:$A$5
=VERT.ZOEKEN(A1;Klantenlijst;2;0)
Mijn persoonlijke opvatting is dat ik het idee krijg dat jouw gehele manier van oplossen binnen OOo een verkeerde is. Ik moet dat natuurlijk baseren op geringe informatie. Ook mijn eigen ervaring is gering om zo'n groot oordeel te vellen. De basis van mijn wat harde oordeel is het feit dat ik niet het idee heb dat je met de sterke mogelijkheden van OOo werkt.Jorus schreef: Of is =VERT.ZOEKEN in dit verband niet de juiste oplossing?
=VERT.ZOEKEN('b10;'file:///c:/users/Computernaam/desktop/klanten_test.ods'#$blad2.b2:b5;)
=VERT.ZOEKEN('b10;'file:///c:/users/Computernaam/desktop/klanten_test.ods'#$blad2.b2:b5;)
=VERT.ZOEKEN(b10;'file:///c:/users/Computernaam/desktop/klanten_test.ods'#$blad2.b2:b5;)
RPG schreef:Hallo
Er staat een enkele aanhaling teken voor b10. Dat lijkt mij niet goed.
Foute code
- Code: Selecteer alles UitklappenInklappen
Gecorrigeerd
- Code: Selecteer alles UitklappenInklappen
=VERT.ZOEKEN(b10;'file:///c:/users/Computernaam/desktop/klanten_test.ods'#$blad2.b2:b5;)
Romke
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten