[Opgelost] Rapport in ontwerpweergave crasht.
[Opgelost] Rapport in ontwerpweergave crasht.
Zodra ik een rapport afsluit wat gemaakt is via ontwerpwergave komt de melding: Door een onverwachte fout crashte openoffice.org Bij de volgende start wordt het bestand dan weer hersteld(?), maar dat is dan niet de laatst gemaakte, maar een standaard rapport. Wie weet hier een oplossing voor? (Report Builder is geinstalleerd)
Ldk
Ldk
Laatst gewijzigd door ldk op ma sep 21, 2009 6:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 3.2.1 op Windows XP
Re: Rapport in ontwerpweergave crasht.
Ik heb geen oplossing maar de suggestie om te zoeken op het engelstalige forum en dan te zoeken naar SUN REPORT BUILDER crashes of gebruik google.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Hallo eremmel ,
'kBen al ijverig aan het zoeken geweest,maar heb nog geen oplossing. Het gebeurt overigens ook bij een rapport gemaakt met de assistent. Misschien is er iets niet (goed) geinstalleerd.
Ldk
'kBen al ijverig aan het zoeken geweest,maar heb nog geen oplossing. Het gebeurt overigens ook bij een rapport gemaakt met de assistent. Misschien is er iets niet (goed) geinstalleerd.
Ldk
@ldk
Welke versie van Ubuntu gebruik je ?
Welke versie van Ubuntu gebruik je ?
LibreOffice 3.5.4.2
op Ubuntu Linux 12.04 LTS
Sorry henke54
Vergeten de versie er bij te zetten. (9.04)
Ldk
Vergeten de versie er bij te zetten. (9.04)
Ldk
Ik vroeg dit maar , omdat er ook gezocht kan worden in launchpad , en blijkbaar heeft de geinstalleerde java versie ook soms er iets mee te maken : https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/319824ldk schreef:Vergeten de versie er bij te zetten. (9.04)
Heb je die crash ook met OOo versie 3.1.0 ?
LibreOffice 3.5.4.2
Hallo henke54
'kDenk dat ik base maar even laat rusten. Zojuist openjdk-6 nog geinstalleerd en toen ging het 1 keer goed, maar daarna weer een crash. Misschien moet ik Ubuntu opnieuw installeren. Gebruikt dit sinds kort en ben het aan het uitproberen en dan veranderd er weleens het een en ander. Bedankt voor de reakties en misschien leer ik het nog weleens. (Het is meer afleren en niet meer aan msoffice denken)
Ldk
'kDenk dat ik base maar even laat rusten. Zojuist openjdk-6 nog geinstalleerd en toen ging het 1 keer goed, maar daarna weer een crash. Misschien moet ik Ubuntu opnieuw installeren. Gebruikt dit sinds kort en ben het aan het uitproberen en dan veranderd er weleens het een en ander. Bedankt voor de reakties en misschien leer ik het nog weleens. (Het is meer afleren en niet meer aan msoffice denken)
Ldk
Volgens een bericht op het forum (engels) van OOo zit deze fout in de distribute van Ubuntu en wordt dit probleem verholpen door OOo direct van de OpenOffice site te downloaden. Dit heb ik gedaan, maar hoe kan ik deze nu installeren? Het bestand staat wel op mijn bureaublad, maar ik krijg de melding: Kan archief niet vinden. Bestand of map bestaat niet. (e.e.a.uitgevoerd volgens onderstaande link.) Wie weet een oplossing?
http://nl.openoffice.org/inst-instructies-3.html#linux
Ldk
http://nl.openoffice.org/inst-instructies-3.html#linux
Ldk
Hallo
Ik weet niet hoe het met Ubuntu werkt. Ik werk zelf ook met linux maar met een andere smaak nl. openSUSE.
maar misschien helpt deze link jouw
http://user.services.openoffice.org/en/ ... ?f=16&t=68
Romke
Ik weet niet hoe het met Ubuntu werkt. Ik werk zelf ook met linux maar met een andere smaak nl. openSUSE.
maar misschien helpt deze link jouw
http://user.services.openoffice.org/en/ ... ?f=16&t=68
Romke
LibreOffice 24.2.4.2 op openSUSE Leap 15.6
Hallo Romke,
Het lukt niet. Misschien is er iemand die dit probleem ook had en wel een oplossing heeft gevonden. We wachten nog maar even af.
Ldk
Het lukt niet. Misschien is er iemand die dit probleem ook had en wel een oplossing heeft gevonden. We wachten nog maar even af.
Ldk
Hallo
Ik zal proberen zoveel mogelijk aanwijzingen te geven.
1) Is het wel het goede bestand?
Ubuntu is debian gebasserd dus moet het bestand eindigen op deb en niet op exe of rpm
Heeft het de goede grote omtrent 100MB
Is het in executable mode. rechter muis en dan eigenschappen en staat er ergens op het tweede tabblad
Bij windows is het vaak voldoende als er exe achter staat om er een uitvoerbaar bestand van de maken. In linux moet met een vlag in de bestandseigenschappen duidelijk aan gegeven worden het is een uitvoerbaar bestand. In KDE is dat een kruisje bij: is uit voerbaar
Ik weet niet hoe het met Ubuntu is maar meestal mag je maar niet zo een programma installeren daar voor moet je root rechten hebben.
Voorlopig lijkt mij dit voldoende en kan iemand specifieke Ubuntu gegevens vertellen
Romke
Ik zal proberen zoveel mogelijk aanwijzingen te geven.
1) Is het wel het goede bestand?
Ubuntu is debian gebasserd dus moet het bestand eindigen op deb en niet op exe of rpm
Heeft het de goede grote omtrent 100MB
Is het in executable mode. rechter muis en dan eigenschappen en staat er ergens op het tweede tabblad
Bij windows is het vaak voldoende als er exe achter staat om er een uitvoerbaar bestand van de maken. In linux moet met een vlag in de bestandseigenschappen duidelijk aan gegeven worden het is een uitvoerbaar bestand. In KDE is dat een kruisje bij: is uit voerbaar
Ik weet niet hoe het met Ubuntu is maar meestal mag je maar niet zo een programma installeren daar voor moet je root rechten hebben.
Voorlopig lijkt mij dit voldoende en kan iemand specifieke Ubuntu gegevens vertellen
Romke
Romke,hier wat gegevens van het bestand:
Ingepakt: OOo-3.1.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz (151,1 Mb (Doosvorm)
Uitgepakt: OOO310_m11_native_packed-4_nl.9399 (153,2 Mb (Map)
Uitpakken heb ik gedaan door rklikken op download en dan hier <Uitpakken>
Ldk
Ingepakt: OOo-3.1.0_LinuxIntel_install_nl_deb.tar.gz (151,1 Mb (Doosvorm)
Uitgepakt: OOO310_m11_native_packed-4_nl.9399 (153,2 Mb (Map)
Uitpakken heb ik gedaan door rklikken op download en dan hier <Uitpakken>
Ldk
Hallo
Ik ben vanmiddag weggeweest dus geen tijd gehad.
Welke versie van Ubuntu gebruik je. Ik bedoel in dit geval KDE, GNOME of XFCE. Ik mag hopen KDE want dat heb ik ook standaard.
Weet je ook hoe je normaal programma's moet installeren bij Ubuntu?
Romke
Ik ben vanmiddag weggeweest dus geen tijd gehad.
Welke versie van Ubuntu gebruik je. Ik bedoel in dit geval KDE, GNOME of XFCE. Ik mag hopen KDE want dat heb ik ook standaard.
Weet je ook hoe je normaal programma's moet installeren bij Ubuntu?
Romke
Hallo Romke,
Op je vraag over welke versie moet ik het antwoord schuldig blijven. Waar kan ik dat vinden?
Programmaś installeren doe ik via Toepassingen of via Synaptic pakketbeheer, maar dan heb ik dus niet OOo 3.1.0, maar Ooo 3.0.1
Ldk
Op je vraag over welke versie moet ik het antwoord schuldig blijven. Waar kan ik dat vinden?
Programmaś installeren doe ik via Toepassingen of via Synaptic pakketbeheer, maar dan heb ik dus niet OOo 3.1.0, maar Ooo 3.0.1
Ldk
Hier is een betere methode :ldk schreef: maar dan heb ik dus niet OOo 3.1.0, maar Ooo 3.0.1
Ga naar Systeem > Beheer > Softwarebronnen > Software van derden en voeg de regel toe :
Code: Selecteer alles
deb http://ppa.launchpad.net/openoffice-pkgs/ppa/ubuntu jaunty dan kopieer volgende kode in terminal :
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 247D1CFFdan kopieer volgende kode in terminal :
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgradehttp://webupd8.blogspot.com/2009/05/ins ... aunty.html
LibreOffice 3.5.4.2
Hallo
Ik had al gehoopt dat henke54 hierop zou inspringen daar ik van Ubuntu niets weet
Romke
Ik had al gehoopt dat henke54 hierop zou inspringen daar ik van Ubuntu niets weet
Romke
Hallo henke54
Kon niet alle pakketbronindices downloaden
De pakketbron is mogelijk niet meer beschikbaar of kon niet bereikt worden vanwege netwerkproblemen. Een eventueel beschikbare oudere versie van de mislukte index zal gebruikt worden. Anders zal de pakketbron worden genegeerd. Controleer uw netwerkverbinding en verzeker u ervan dat het adres van de pakketbron in de voorkeuren goed is ingesteld. (Melding bij herladen, software van derden) >Venster Sluiten dan komt dit:
E: Misvormde regel 55 in bronlijst /etc/apt/sources.list (dist parse)
E: Kan de lijstmap niet vergrendelen >Weer venster sluiten en dan komt deze melding:
E: Kan de lijst van bronnen niet inlezen.
Ga naar de broninstellingen om het probleem te verhelpen.
E: _cache->open() failed, please report.
Ldk
Kon niet alle pakketbronindices downloaden
De pakketbron is mogelijk niet meer beschikbaar of kon niet bereikt worden vanwege netwerkproblemen. Een eventueel beschikbare oudere versie van de mislukte index zal gebruikt worden. Anders zal de pakketbron worden genegeerd. Controleer uw netwerkverbinding en verzeker u ervan dat het adres van de pakketbron in de voorkeuren goed is ingesteld. (Melding bij herladen, software van derden) >Venster Sluiten dan komt dit:
E: Kan de lijstmap niet vergrendelen >Weer venster sluiten en dan komt deze melding:
E: Kan de lijst van bronnen niet inlezen.
Ga naar de broninstellingen om het probleem te verhelpen.
E: _cache->open() failed, please report.
Ldk
Hallo Ldk... ik heb ook nog deze links gevonden -> http://ubuntumanual.org/posts/175/upgra ... epid-hardyldk schreef:Kon niet alle pakketbronindices downloaden
De pakketbron is mogelijk niet meer beschikbaar of kon niet bereikt worden vanwege netwerkproblemen.
http://news.softpedia.com/news/How-to-I ... 1105.shtml
Ik hoop dat je daar iets mee kunt doen....
LibreOffice 3.5.4.2
Re: Rapport in ontwerpweergave crasht. (Opgelost)
Hallo henke54
Met onderstaande link is het uiteindelijk gelukt. Het sluiten van een rapport gaat nu ook zonder problemen.
Bedankt voor de hulp.
Ldk
Met onderstaande link is het uiteindelijk gelukt. Het sluiten van een rapport gaat nu ook zonder problemen.
Bedankt voor de hulp.
Ldk