[Opgelost] Weergave formules in cellen aan en uit zetten

Bespreek het rekenblad
wim
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 16, 2009 2:00 pm

[Opgelost] Weergave formules in cellen aan en uit zetten

Bericht door wim »

Per ongeluk raakte ik een aantal toetsen aan waaronder ctrl. Het resultaat was dat al mijn formules in de cellen zichtbaar werden. Op zich een mooie functie om aan en uit te zetten, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat moet doen. Mogelijk al eerder gevraagd, maar ik kan geen antwoord vinden op internet.

Mijn enige oplossing nu is het document afsluiten en weer openen.

Weet iemand hoe dit moet?
En mogelijk weet iemand een handige manier om dit soort kleine dingen te vinden. Googlen gaat meestal erg lastig.

Wim
Laatst gewijzigd door wim op wo jun 17, 2009 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
floris v
Berichten: 2108
Lid geworden op: za apr 11, 2009 3:30 pm
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Weergave formules in cellen aan en uit zetten

Bericht door floris v »

Je regelt dat met Extra - Opties - tab Lay-out, vinkje bij Formules weghalen. Ik weet niet of er een sneltoets voor is (blijkbaar wel). Het is een goed idee om op een rustig moment alle tabs van het dialoogvenster Opties langs te lopen en te bekijken wat je daar allemaal kunt instellen. Hetzelfde geldt voor Autocorrectie.

Als je probleem opgelost is, bewerk dan het eerste bericht in dit onderwerp (klik op WIJZIG) en zet aan het begin van de titel [Opgelost]. Je kunt ook het groene vinkje toevoegen.
* AOO 4.1.11 en LibreOffice 7.6.1.2 op Ubuntu 20.x
* Heb je de survival guide voor het forum al gelezen?
wim
Berichten: 2
Lid geworden op: di jun 16, 2009 2:00 pm

Re: [Opgelost] Weergave formules in cellen aan en uit zetten

Bericht door wim »

Bedankt voor je antwoord, dat was de oplossing.

Alhoewel ik enige ervaring heb in het opzoeken van informatie vind ik het toch altijd moeilijk in OOo producten om iets te vinden. Ik mis een soort context gevoelige help en meer uitleg bij verschillende onderdelen. Mogelijk moet ik anders leren zoeken. In ieder geval is er gelukkig de community nog! Nogmaals bedankt.

Wim
Plaats reactie