zoekfunctie werkt niet meer

Bespreek het rekenblad
cdb
Berichten: 9
Lid geworden op: do nov 26, 2020 5:03 pm

zoekfunctie werkt niet meer

Bericht door cdb »

Hi,

Werk heel veel met open office, met calc. En maak feeds met data die ik hiermee makkelijk kan doorzetten.
Echter moet veel kolommen aanpassen en werk dan met de zoekfunctie, echter deze geeft steeds een foutmelding , zoekbegrip niet gevonden!
Terwijl de hele kolom vol staat met wat ik zoek....

Hoe krijg ik deze functie weer werkend?

Heb ook al geprobeerd om via excel online en spreadsheets van google te werken, echter zijn mijn bestanden te groot voor deze (50.000+ regels), en loopt alles vast.

Wie heeft de gouden tip voor mij ?? Om verder te kunnen in openoffice....

Alvast dank ! :)
open office 4.1.7 op windows 10
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: zoekfunctie werkt niet meer

Bericht door RPG »

cdb schreef:chter deze geeft steeds een foutmelding , zoekbegrip niet gevonden!
Wat is de foutmelding?
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: zoekfunctie werkt niet meer

Bericht door RPG »

Ik krijg ook het idee dat je het begrip foutmelding en resultaat melding door elkaar haalt. Wanneer iets niet goed werkt ben ik geneigd om het gebruikers profiel te vernieuwen.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: zoekfunctie werkt niet meer

Bericht door RPG »

Ik mis in de aanzet van deze draad gewoon een duidelijk probleem beschrijving. Het geeft mij de vrijheid om terug te vallen op mijn stokpaardjes van omgaan met gegevens zoals ik veel daarvan geleerd heb van Villeroy op het Engelse forum.

Gezien de vorige draad van cdb ga ik er vanuit dat het oorspronkelijk bestand een tekst bestand is. Het is niet verstandig om CSV bestanden gelijk in te lezen in Calc, gemakkelijker is het om deze te verbinden met een databasedocument. Voor het maken van een databasedocument zie [Tutorial] Het maken van een geregistreerde database

Soms is het verstandig om het CSV-bestand aan te passen zodat het goed kan werken in OpenOffice. Het aanpassen kan het best in een zo vroeg mogelijk stadium gedaan worden. Het bestaat uit het goed in lezen en het opnieuw wegschrijven met een gewenste indeling. Een van de wijzigingen die ik verstandig acht is om geen komma te gebruiken voor veld-afscheiding maar een ander teken bijvoorbeeld puntkomma.

Het databasedocument heeft mogelijkheden om het bestand met queries te bevragen zodat de gegevens mogelijk op de gewenste manier getoond kunnen. Wanneer gebruikt gemaakt wordt van platte tabellen zijn de mogelijkheden beperkt maar het is eenvoudig te leren. Wanneer gebruik gemaakt wordt de standaard embedded HSQLDB zijn er best veel mogelijkheden om de gegevens te bewerken maar het leerproces is moeilijker.

Wanneer in het databasedocument de voorbereiding is gedaan kunnen de gegevens gemakkelijk in een ander document gebruikt worden maar dat lijkt mij nog niet aan de orde.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie