OpenOffice crashed.

Bespreek het rekenblad
It-zakenBram
Berichten: 1
Lid geworden op: vr nov 20, 2020 2:11 pm

OpenOffice crashed.

Bericht door It-zakenBram »

Ik heb een probleem met OpenOffice, deze crashed namelijk uit het niets random als ik bezig ben in OpenOfiice calc.
Ik heb een Windows 10 pro 64 bit device, de versie van OpenOffice is 4.1.8
-Office al opnieuw geinstalleerd werkt niet.
- nieuw user profiel gemaakt werkt ook niet
- sfc /scannow uitgevoerd, werk ook niet.
-drivers up-to-date
-windows up-to-date
ik snap niet waarom deze software telkens ermee stopt uit het niks, als ik hem daarna weer opstart kan ik 'herstellen vanuit OpenOffice' maar dat werkt niet.
ook zie ik dit in de log (zie onder) en dat is opgelost met de sfc/scannow maar Openoffice blijft crashen..

Naam van toepassing met fout: soffice.bin, versie: 4.0.9800.500, tijdstempel: 0x5d6ec65c
Naam van module met fout: sal3.dll, versie: 4.0.9800.500, tijdstempel: 0x5d6ef075
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x000060cf
Id van proces met fout: 0x2a5c
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d6be83880eea98
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\OpenOffice 4\program\soffice.bin
Pad naar module met fout: C:\Program Files (x86)\OpenOffice 4\program\sal3.dll
Rapport-id: 3c174fc1-ea69-4b53-bec7-e43d6825a8a0
Volledige pakketnaam met fout:
Relatieve toepassings-id van pakket met fout:
openoffice 4.1.8
os: Windows 10 pro x64
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OpenOffice crashed.

Bericht door RPG »

It-zakenBram schreef:-Office al opnieuw geïnstalleerd werkt niet.
Als er naar de naam gevraagd is, dan is het gebruikersprofiel succesvol vernieuwd anders niet. Wees er zeker van dat OpenOffice volledig is afgesloten ook de snelstarter. Het opnieuw opstarten van de computer wil ook nog wel eens helpen. Doe dat voor dat je andere moeilijke dingen doet.

Bedenk dat OpenOffice 4.1.8 nog steeds 32 bits is in het geval je JAVA kiest.

Op het Engelse forum zijn ook veel draden over problemen aangaande het installeren van versie 4.1.8.
It-zakenBram schreef:Naam van toepassing met fout: soffice.bin, versie: 4.0.9800.500, tijdstempel: 0x5d6ec65c
Ik weet weinig van die log files af maar ik ben niet zeker of versie 4.1.8 wel actief is. Je kunt dat ook zien met
menu --> help --> Info over OpenOffice

Schakel eventueel in de taskmanager soffice compleet uit en dan pas installeren en opnieuw opstarten.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OpenOffice crashed.

Bericht door RPG »

Ik heb een verkeerd citaat in de eerste regel gebruikt moet zijn:
It-zakenBram schreef:- nieuw user profiel gemaakt werkt ook niet
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: OpenOffice crashed.

Bericht door eremmel »

@It-zakenBram, de fout die je krijgt lijkt een programma fout te zijn (Uitzonderingscode). Ik heb zelf we eens gehad met Calc dat het altijd gebeurde met een bepaald document en bij andere niet.
In welk document formaat werk je? Als dat een van de MSOffice varianten is, dan zou je een kunnen proberen om toch in AOO formaat weg te schrijven.
Je kunt ook overwegen om LibreOffice te installeren en te kijken of dat beter gaat. Gezien de snelheid van ontwikkelen van AOO (of eigenlijk het ontbreken daarvan) ben ik zelf overgestapt op LO.

RPG heeft wel een punt m.b.t. de melding van de versies van soffice.bin en sal3.dll. Die zijn beide in mijn LO installatie gelijk aan de officiële versie die via Help -> 'Over Office' menu wordt getoond. Als jij stelt dat je 4.1.8 gebruikt zou ik geen versie nummers van 4.0.xxx verwachten. Je zou een kunnen zoeken met je verkenner vanaf C:\ naar alle sal3.dll of soffice.bin bestanden om te kijken of er nog oude spullen op je PC staan.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: OpenOffice crashed.

Bericht door RPG »

Op het Engelse forum is het zelfde onderwerp ook aan de orde geweest in OpenOffice 4.1.7 Crashes after error in sal3.dll (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum.
In de lange draad wordt daar door John_Ha gesteld dat in dit geval mogelijk het best OpenOffice geinstalleerd kan worden in VeiligeMode. Ergens in de links die daar staan heb ik gelezen dat SAL3.dll niet veranderd kan worden zolang het ingebruik is. Dit houdt waarschijnlijk ook in zoveel mogelijk programma's uit schakelen.
It is critically important to do a test in Safe Mode where you disable all the programs started when the PC starts. It is most likely to be one of these programs interfering with AOO. See Start your PC in safe mode in Windows 10.
Ik weet wel dat ik regelmatig de computer opnieuw opstartte en dingen deed in veilige wanneer ik een probleem moest oplossen op een Windows computer.
Start your PC in safe mode in Windows 10
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie