KOLOMBREEDTE klopt niet

Bespreek het rekenblad
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: KOLOMBREEDTE klopt niet

Bericht door RPG »

DERDELINCKXA schreef:Ik vermoed dat er inderdaad een probleempje moet zitten in de software want als ik klik op het zoeken naar recentere versies krijg ik een foutmelding alsof het programma geen connectie met het internet kan make.
Dat heeft nooit gewerkt.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: KOLOMBREEDTE klopt niet

Bericht door eremmel »

DERDELINCKXA schreef:Ik ontmoet het volgende probleem:
ik hen een tabel gemaakt voor o.a. namen en adressen en heb de kolombreedte aangepast aan de lengte van een langere naam maar toch ondervind ik bij het invoeren van kortere namen soms problemen daar de blanco's achter de naam verder komen dan de breedte van de kolom. Hoe komt dat en hoe kan ik dat oplossen?
Ik zou u willen vragen hoe komt u tot deze constatering en zou u van deze specifieke constatering een plaatje kunnen toevoegen?

Als u last heeft van het automatisch tonen van een voorstel voor een woord (meestal op te lossen door een spatie in te voeren en dan naar volgend veld), dan kunt u dat uitzetten via het menu Extra -> AutoInvoer (dit is een optie die je aan/uit kunt zetten).
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: KOLOMBREEDTE klopt niet

Bericht door RPG »

Ik denk dat Eremmel gelijk heeft met zijn vermoeden dat het een probleem is van de autoinvoer.

Voor iemand die de intentie heeft om een database te maken van bijna 10.000 records lijkt het mij toch een goed idee is om te leren omgaan met autoinvoer.
In de help file staat het beschreven onder de index: invoeren van items met AutoInvoer-functie

Het staat ook af en toe in het forum aangeduid. Ook het aanpassen van de richting van de return toets is aan te bevelen. Soms wordt het woord autoinvoer gebruikt soms het Engelse autoinput.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gesloten