Werkblad teveel rijen op op te slaan?

Bespreek het rekenblad
Metssr
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 23, 2011 11:26 pm
Locatie: Malden

Werkblad teveel rijen op op te slaan?

Bericht door Metssr »

Hallo Calcers,

Ik heb een rekenblad in Calc gemaakt en bij het opslaan krijg ik de volgende foutmelding:
quote
Waarschuwing: bij het opslaan van het document:...
Het document bevat meer rijen dan door de geselecteerde indeling ondersteund worden.
Extra rijen zijn niet opgeslagen.

unquote

Hij rekent in de onderste rijen wel gewoon, het bestand word kennelijk alleen niet opgeslagen dus??

Mijn document beval 6 werkbladen die op blad 1 t/m 5 allemaal 156 rijen hebben maar op het laatste blad no 6, dat een optelling is van 1 t/m 5 ben ik iets meer de diepte ingegaan tot 172 rijen.

Het lijkt mij toch niet zo'n buitensporig gebruik van de rijen en kolommen. Maar kan ik iets er aan doen? bv. "de geselecteerde indeling" aanpassen?
Ik heb ook niet iets speciaals aan indeling geselecteerd dat ik weet
Dick Metselaar,
OpenOffice 4.1.17 op Mac OS Catalina
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Werkblad teveel rijen op op te slaan?

Bericht door RPG »

Is het mogelijk dat je het onderschrift aanpast aan de versie die je gebruikt?. Zeker bij dit soort vragen kijken we ernaar. Je kunt het veranderen in het gebruikersprofiel van dit forum, tabblad profiel , sub "wijzig onderschrift" Ik ga er maar vanuit dat je een nieuwe versie gebruikt.

Sla je het wel op met de extensie ODS en hoe wordt het nu opgeslagen?

Probeer het gebruikersprofiel van het programma eens te veranderen.
Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Metssr
Berichten: 7
Lid geworden op: di aug 23, 2011 11:26 pm
Locatie: Malden

Re: Werkblad teveel rijen op op te slaan?

Bericht door Metssr »

Excuses voor het onderschrift, dat was al even geleden dat ik hier was ;-) Ik heb het aangepast.

Het is een bestand dat steeds wordt opgeslagen als .xls omdat een ander ermee moet werken.

Ik heb trouwens ontdekt dat de .odt versie ook probleemloos door MS Office wordt geopend in Word. Geldt dat ook vaat de .ods bestanden en Excel?

Ik heb de laatste 15 regels waar ik mijn "totalen" tabelletje in had staan verplaats naar een nieuw tabblad aan het eind van de werkmap en nu krijg ik de melding niet meer.
Dick Metselaar,
OpenOffice 4.1.17 op Mac OS Catalina
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Werkblad teveel rijen op op te slaan?

Bericht door RPG »

Metssr schreef:Ik heb trouwens ontdekt dat de .odt versie ook probleemloos door MS Office wordt geopend in Word. Geldt dat ook vaat de .ods bestanden en Excel?
Ik denk dat het wanneer andere jouw bestand moeten lezen het geen probleem is om het te delen in XLS of ODS. Het probleem is als een bestand voortdurend wisselt van XLS naar ODS en omgekeerd.

Naar mijn idee is om de uiteindelijke opmaak zo gescheiden als mogelijk te houden van de bestanden die gedeeld worden met anderen. Vroeg of laat komen er problemen.

Als je eenvoudige bestanden wilt delen met anderen denk ik dat Google Docs een goed idee is. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Gewoon versturen als PDF is ook een goed idee als anderen het niet hoeven te bewerken.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: Werkblad teveel rijen op op te slaan?

Bericht door eremmel »

Metssr schreef:Excuses voor het onderschrift, dat was al even geleden dat ik hier was ;-) Ik heb het aangepast.
...
Ik heb trouwens ontdekt dat de .odt versie ook probleemloos door MS Office wordt geopend in Word. Geldt dat ook vaat de .ods bestanden en Excel?
Ik denk dat je versie 4.1.7 hebt ipv 4.1.17

Als je mede gebruikers een recente versie van MSO hebben, kunnen ze gewoon ods bestanden lezen in Excel.
Probleem met xls is dat dit formaat niet gedocumenteerd is dus AOO doet z'n best, maar het is fout gevoelig.
Probleem met xlsx is dat AOO z'n best doet om te lezen maar niet om te schrijven omdat ods al een open standaard is.
LO probeert ook mbt bewaren support te bieden voor xlsx. Maar MSO houdt zich niet aan z'n eigen standaarden en het geeft bij complexe documenten problemen.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie