Vlak in background is plots onbereikbaar

Bespreek het rekenblad
Bertt
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 20, 2020 11:40 am

Vlak in background is plots onbereikbaar

Bericht door Bertt »

Hey!!

Ik maak al jaren mijn facturen in Calc. Nu ik wat tijd had, wilde ik ze een beetje opfrissen.
Ik had twee kleurvlakken gezet aan het hoofd en de voet van de eerste en enige pagina. Het onderste vlak heb ik naar de achtergrond verwezen. Daar staat het goed, maar het is plots onbereikbaar. Het bovenste vlak kan ik nog selecteren en verschuiven, maar het onderste niet. Ook niet als ik met de TAB toets alle verscheidene objecten selecteer, het gaat er gewoon aan voorbij. Ook via de background van de pagina of de omliggende cellen is het me nog niet gelukt.
Iemand tips?
Laatst gewijzigd door RPG op ma jan 20, 2020 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ik heb de PDF verwijderd daar er adres gegevens in staan van de poster en een ontvanger. Waarschijnlijk onbedoeld.
OpenOffice 4.1.7. op MacBookPro met MacOS 10.15.02
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Vlak in background is plots onbereikbaar

Bericht door RPG »

Is het ook mogelijk om het originele document of alleen die pagina hier te plaatsen. Met de PDF hebben we kunnen we niet het probleem zien.

Zoals altijd: document kunnen beter opgeslagen worden in ODF indeling en probeer ook het gebruikers profiel te vernieuwen.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geeft het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Bertt
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 20, 2020 11:40 am

Re: Vlak in background is plots onbereikbaar

Bericht door Bertt »

Vernieuwen van het users profiel heeft niet geholpen.

Ingesloten de ODS file
Bijlagen
Untitled 1.ods
(54.4 KiB) 137 keer gedownload
OpenOffice 4.1.7. op MacBookPro met MacOS 10.15.02
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Vlak in background is plots onbereikbaar

Bericht door RPG »

Het bestand is van oorsprong een Exel bestand en blijkbaar zitten er nog onderdelen in die niet goed samenwerken met OpenOffice.

Ik heb het eerst opgeslagen met een Excel extensie en dat opnieuw ingelezen en daarna opgeslagen met een ODF extensie. Het is niet zo dat alleen de extensie veranderd is er wordt dan wel meer veranderd door het opslaan maar dat wordt geregeld door OpenOffice en dat is aan mij ook niet bekend.

Kijk het wel even goed na want er kunnen meer kleine dingen veranderd zijn die ik niet weet.

Ik heb de testversie ApacheOffice 4.2.0 gebruikt en hoop dat het geen problemen geeft anders is door mijn beschrijving het ook gemakkelijk na te doen.
Bijlagen
Untitled 1(3)RPGXLS02.ods
Het XLS weer omgewerkt naar ODS
(51.3 KiB) 137 keer gedownload
Untitled 1(3)RPGXLS01.xls
Eerste stap omgevormd naar XLS
(51.5 KiB) 133 keer gedownload
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Bertt
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 20, 2020 11:40 am

Re: Vlak in background is plots onbereikbaar

Bericht door Bertt »

OK, thx. Klinkt allemaal zeer aanneembaar. Mss kan ik beter opnieuw beginnen, dan zijn die links naar excl ook weg.

Alvast bedankt!
OpenOffice 4.1.7. op MacBookPro met MacOS 10.15.02
Plaats reactie