Documenten nummeren vanuit Calc

Bespreek het rekenblad
henkhenk56
Berichten: 1
Lid geworden op: do jan 09, 2020 10:18 pm

Documenten nummeren vanuit Calc

Bericht door henkhenk56 »

Hoe kan ik documenten nummeren vanuit Calc
Voor het beheer van muziekboeken, zou ik graag de stukken willen nummeren vanuit een Excel lijst omdat voor uitvoeringen de volgorde van nummers kunnen wijzigen
Ieder muziekstuk is een apart document bestand, de naam van het bestand is de titel van het lied.
Boven aan het blad moet het Nr. komen liefst zowel links als rechts met daartussen de titel van het lied.
De titel staat al op het blad
Dus zo: 69 Titel 69
D.docx
(20.15 KiB) 186 keer gedownload
B.docx
(20.13 KiB) 201 keer gedownload
C.docx
(20.14 KiB) 203 keer gedownload
A.docx
(20.11 KiB) 205 keer gedownload
Index voorbeeld 08-01-2020.xlsx
(20.14 KiB) 193 keer gedownload
openoffice 6.2 op windows 7
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Documenten nummeren vanuit Calc

Bericht door RPG »

Ik denk dat het gevraagde niet kan zonder een gedetailleerde kennis van macro's maar het zou mij niet verwonderen dat veel van het gevraagde op een andere manier wel bereikt kan worden. Belangrijk lijkt mij om te beginnen met het verzamelen van de gegevens in een tekstdocument. Daarna is het belangrijk om goed te leren omgaan met de mogelijk die een tekst document biedt.

Sjabloon
Begin met het maken van een sjabloon of template voor de te verzamelen gegevens. In dit sjabloon kan veel van de opmaak die later aangeduid wordt worden vastgelegd en steeds opnieuw gebruikt worden. Het maakt ook dat het eind document er mooi uit komt te zien.

Hoofdstukken
Het kan zijn dat een goede hoofdstuk nummering veel problemen oplost. De nummering kan later gebruikt worden voor de boven de pagina.

Velden
Velden bieden de mogelijkheid om paginanummer maar ook de hoofdstuk nummer in voet- of kop-teksten te plaatsen.

Verandering van de volgorde
Met het bovenstaande is het automatisch zo dat de nummering zich aanpast aan de volgrode van de opgenomen delen in het document. Het verschil is dat niet meer leidend is maar volgend; maar het resultaat is gelijk.

Hoofddocument of Masterdocument
Een hoofddocument maakt het mogelijk dat verschillende kleine documenten samen een groot document kunnen vormen. Een klein document kan onderdeel uitmaken van verschillende hoofddocumenten. Het komt er dan op neer: maak veel kleine documenten en stel daar het hoofddocument uit samen.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Documenten nummeren vanuit Calc

Bericht door RPG »

Ik ben er altijd van overtuigd dat het goed is om te zoeken op het internet. Vaak brengt dit direct kennis op of anders wel namen van personen die oplossingen bieden voor het feitelijke probleem. Ik ben op Het Engelse forum gaan zoeken naar: music

Daar kwam ik het lid Viewing profile - musikai • Apache OpenOffice Community Forum tegen die de webpagina http://struckkai.blogspot.de/2015/04/libreofficesongbookarchitect.html heeft mogelijk biedt dat ook goede informatie.
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Plaats reactie