Standaard nieuw blad

Bespreek het rekenblad
Fred Schaaders
Berichten: 6
Lid geworden op: zo okt 25, 2015 2:26 pm

Standaard nieuw blad

Bericht door Fred Schaaders »

Als ik een spreadsheet open, krijg ik een standaard leeg blad met heel kleine cellen qua hoogte en breedte.

Weet iemand hoe ik dat terug kan zetten naar een normaal leeg werkblad?

Mij lukt het namelijk niet.
Versie OpenOffice: 3.4
Besturingssysteem: Windows 8.1
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: Standaard nieuw blad

Bericht door RPG »

Ik heb geen idee wat de beste mogelijkheid is voor dit probleem. Ik zou eerst kiezen voor de mogelijkheid van het instellen van de schaal. Die staat rechts onder in het actuele scherm. Ik stel dat in op 100%.

Een andere mogelijkheid is het vernieuwen van het gebruikersprofiel maar dan ben je ook al je ingestelde gegevens kwijt.

Gebruikers of users profiel
Lees de link voor informatie. Probeer eens het user profiel te vernieuwen. Het is soms een oplossing voor allerlei problemen. Lees wel goed de aanwijzingen delete niet het userprofiel maar geef het een andere naam nadat je OpenOffice hebt afgesloten incluis de snelstarter die rechts onder op de toolbar staat. En lees de link voor informatie
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
Gebruikersavatar
DiGro
Berichten: 86
Lid geworden op: wo mei 13, 2009 4:57 pm
Locatie: Hoorn NH

Re: Standaard nieuw blad

Bericht door DiGro »

Mogelijk is de standaardsjabloon voor het werkblad, per abuis, verkleind.
Je kunt zelf, als de grootte weer hersteld is, het herstelde document als standaardsjabloon voor nieuwe werkbladen opslaan.

Uit de Help:
U kunt een sjabloon definiëren voor elke OpenOffice-module. Het volgende beschrijft hoe u te werk gaat voor tekstdocumenten.

1. Sla het document nu op door Bestand - Sjablonen - Opslaan te kiezen en sla het document op, bijvoorbeeld in de categorie Mijn sjablonen.
2. Kies Bestand - Sjablonen - Beheren.
3. Dubbelklik op Mijn sjablonen in de lijst aan de linkerkant. U ziet nu de gebruikergedefinieerde sjablonen in de gebruikersmap die gespecificeerd is onder Extra - Opties - OpenOffice - Paden. Selecteer de sjabloon die u zojuist hebt opgeslagen en open het contextmenu of open het submenu van de knop Opdrachten.
4. Kies Als standaardsjabloon instellen. Dat is alles wat u hoeft te doen. De volgende keer dat u een nieuw tekstdocument opent, zal het nieuwe document overeenkomen met de sjabloon dat u hebt geselecteerd.

Standaardsjabloon herstellen
Teneinde de gewijzigde tekstsjabloon naar de originele standaardsjabloon te herstellen, gaat u als volgt te werk:
1. Kies Bestand - Sjablonen - Beheren.
2. Open het contextmenu en kies Standaardsjabloon herstellen. Selecteer in het submenu het documenttype waarvan u de standaardinstelling wilt terugzetten. Daarna, als u een leeg tekstdocument opent, zal het weer overeenkomen met de OpenOffice-standaardsjabloon voor dit documenttype
DiGro

----------------------------------------------------
Windows 11 en AOO 4.1.15
Gescand door Ziggo Safe Online (F-Secure)
Fred Schaaders
Berichten: 6
Lid geworden op: zo okt 25, 2015 2:26 pm

Re: Standaard nieuw blad

Bericht door Fred Schaaders »

Hartelijk dank. Dat was de oplossing.
Versie OpenOffice: 3.4
Besturingssysteem: Windows 8.1
Plaats reactie