conditional formatting met 2 condities

Bespreek het rekenblad
stendal
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 08, 2019 1:59 pm

conditional formatting met 2 condities

Bericht door stendal »

Hallo,

In Calc probeer ik de uitdraai van mijn bij-afschrijvingen aan te passen met Conditional Formatting (ik heb de voertaal staan op English). Ik heb twee voorwaarden gedefinieerd voor dit enkelvoudige tabblad.

Eerste conditie luidt: oneven regels lichtgrijs
Tweede conditie luidt: regels met in kolom D de waarde "Credit" lichtgroen.

Afzonderlijk invoeren resulteert in het gewenste resultaat. Maar gezamenlijk toegepast in (2 condities in hetzelfde conditional format scherm) moet de groen in een eventuele oneven regel de grijze kleur verdringen. Ik heb begrepen dat Conditional Formatting hyarchisch implementeert; dus eerst grijs en dan groen. Maar dat werkt niet zoals bedoeld.

Mogelijk moet ik proberen met if -> then. Maar ik weet niet waar ik dat moet invoeren. En ik weet niet hoe ik in Calc de kleuren numeriek zou moeten aanduiden. Hoe krijg ik het gewenste resultaat?
Bijlagen
mutations20191126223850 (2).ods
(15.42 KiB) 149 keer gedownload
Laatst gewijzigd door stendal op zo dec 08, 2019 2:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
OpenOffice 4.1.3 op Windows 10
Alex
Berichten: 103
Lid geworden op: do feb 25, 2010 8:46 pm

Re: conditional formatting met 2 condities

Bericht door Alex »

Welkom op het forum!
Als groen moet voorgaan boven grijs moet je die als eerste voorwaarde vermelden.
Van screenshots worden we niet veel wijzer. Ze zijn vaak groter dan het eigenlijke bestand en worden bovendien altijd met de pagina meegeladen. Liever een (voorbeeld)bestand (zonder gevoelige gegevens) als bijlage.
AOO 4.1.15 & LO 24.2 op Windows 10
stendal
Berichten: 2
Lid geworden op: zo dec 08, 2019 1:59 pm

Re: conditional formatting met 2 condities

Bericht door stendal »

Opgelost. En bedankt.
Bijlagen
mutations20191126223850 (3).ods
(15.36 KiB) 137 keer gedownload
OpenOffice 4.1.3 op Windows 10
Plaats reactie