keuzelijst met invoervak

Bespreek het rekenblad
helpp
Berichten: 4
Lid geworden op: di jul 03, 2018 8:45 am

keuzelijst met invoervak

Bericht door helpp »

in dit filmpje word het goed uitgelegd wat ik wil

https://www.youtube.com/watch?v=5nb84p2wX-c



Ik wil twee drop-down menus in de 1e de keuze categorie de bedoeling is dat met een keuzemenu met invoer vak de categorie keuze gemaakt kan worden en bij het kiezen daarvan de invulling van het gekozen categorie te zien is en dat men een subcategorie moet kiezen waarbij de inhoud daarvan te zien is

vb
Het keuzevak in de eerste cel bestaan uit:
categorie Keuze maken
categorie naam 1
categorie naam 2
categorie 3

Wanneer de keuze: "categorie naam 1" of "categorie naam 2" gekozen wordt, moet automatisch de melding "kies subcategorie" te zien zijn en daarna "de gegevens van de gekozen subcategorie
ik graag dat deze gegevens in zijn geheel overgenomen worden op een volgend tabblad.

ik gebruik OpenOffice

ik moet alleen zorgen dat de gegevens van de gekozen subcategorie automatisch te zien zijn
OpenOffice 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door RPG »

Je hebt nu een link gevonden naar een Excel voorbeeld. Die zijn erg moeilijk tot niet aan te passen voor OpenOffice-calc. Probeer bij het zoeken rekening te houden dat je iets voor OpenOffice wilt hebben. Als iets werkt voor LibreOffice kun je overwegen om over te schakelen naar LibreOffice. Er is weinig verschil tussen LibreOffice en OpenOffice. LibreOffice kan vaak wat meer dan Apache Office.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door RPG »

Van mij moet je niet een oplossing verwachten. Ik heb gezocht op het Engelse forum en vond verschillende links. Mijn advies is voorlopig dat je leert zoeken op de verschillende forums zelf. Wanneer je op het Engelse forum gaat zoeken op hetgeen wat je nu wenst zul je merken dat je snel verwezen wordt naar een database. Persoonlijk denk ik ook dat dat ook het beste is. Maar er is niets op tegen om eenvoudiger te beginnen met een databasebereik in een werkblad en dat in combinatie met een autofilter. Het eenvoudiger beginnen geeft je een beter idee wat er mogelijk is en hoe je dat moet doen. Wanneer je door wilt gaan met wat je nu vraagt dan is het door lezen van de onderstaande links een goed begin.


listbox in calc
[Solved] Listbox Data depending on data from other listbox (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Listbox in een database
Control to edit multiple fields.
Filtering child with grandparent

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door eremmel »

Het lijkt erop dat je verder bent gegaan op het Engelse forum list making. Kies volgende keer een van beide, maar niet allebei. Als je Engels goed is blijf op het Engelse forum omdat daar veel meer mensen actief zijn.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
helpp
Berichten: 4
Lid geworden op: di jul 03, 2018 8:45 am

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door helpp »

RPG schreef:Van mij moet je niet een oplossing verwachten. Ik heb gezocht op het Engelse forum en vond verschillende links. Mijn advies is voorlopig dat je leert zoeken op de verschillende forums zelf. Wanneer je op het Engelse forum gaat zoeken op hetgeen wat je nu wenst zul je merken dat je snel verwezen wordt naar een database. Persoonlijk denk ik ook dat dat ook het beste is. Maar er is niets op tegen om eenvoudiger te beginnen met een databasebereik in een werkblad en dat in combinatie met een autofilter. Het eenvoudiger beginnen geeft je een beter idee wat er mogelijk is en hoe je dat moet doen. Wanneer je door wilt gaan met wat je nu vraagt dan is het door lezen van de onderstaande links een goed begin.


listbox in calc
[Solved] Listbox Data depending on data from other listbox (View topic) • Apache OpenOffice Community Forum

Listbox in een database
Control to edit multiple fields.
Filtering child with grandparent
Romke
waarom reageer je überhaupt
OpenOffice 4.1.5
RPG
Berichten: 4667
Lid geworden op: wo apr 15, 2009 1:01 am
Locatie: Apeldoorn, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door RPG »

waarom reageer je überhaupt
Ik denk dat ik je een heel goed antwoord gegeven heb wat mijn inziens past bij jouw mogelijkheden om iets zelf te kunnen maken. Nu ben je afhankelijk dat andere mensen iets voor je maken.

Romke
LibreOffice 7.4.3.2 op openSUSE Leap 15.4
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door eremmel »

helpp schreef: waarom reageer je überhaupt
Onze reacties zijn gebaseerd op jaren lange ervaring. Een van de ervaringen is dat een document als Calc of Base nooit statisch is; telkens moet het anders of komt er wat bij. Als je niet zelf in staat bent om wat je gebruikt te begrijpen blijf je afhankelijk aan de wat andere forumleden aandragen. Je insteek is behoorlijk complex en vraagt een meer dan gemiddeld begrip van het Office pakket.

Romke heeft je goede aanknopingspunten gegeven om verder te zoeken; vooral op het Engelstalige forum kun je veel vinden.

Succes,

Erik
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie