keuzelijst met invoervak

Bespreek het rekenblad
helpp
Berichten: 4
Lid geworden op: di jul 03, 2018 8:45 am

keuzelijst met invoervak

Bericht door helpp »

ik wil een lijst maken van fav artikelen
met een dropdownlijst
OpenOffice 4.1.5
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door eremmel »

Beste helpp, welkom op dit forum. Je hebt gekozen om je vraag in Beginners te plaatsen. Dat lijkt een logische zet voor je eerste vraag. Meestal worden vragen toegespitst op één van de onderdelen van Apache OpenOffice (AOO). Ik kan me zo 3 toepassingen voorstellen waar jou vraag bij zou kunnen horen: Writer, Calc en Base.
Dus graag wat meer uitleg wat je wilt en met welke toepassing / Applicatie van AOO.

Als ik een gokje mag wagen dan vind u hier waarschijnlijk uw antwoord dropdown menu maken in calc. Dit is te vinden via google, en als je het Engels machtig bent, dan zijn er zelfs korte video instructies te vinden.

P.S.
Er gelden algemene regels voor een forum je zou kunnen lezen Lees dit eerst, Je kunt ook de tutorial lijst bekijken of er een omschrijving is die je verder zou kunnen helpen.

Een algemene goede lijst van aanbevelingen m.b.t. vragen stellen kun je hier vinden.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
helpp
Berichten: 4
Lid geworden op: di jul 03, 2018 8:45 am

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door helpp »

Ik wil twee drop-down menus in de 1e de keuze categorie de bedoeling is dat met een keuzemenu met invoer vak de categorie keuze gemaakt kan worden en bij het kiezen daarvan de invulling van het gekozen categorie te zien is en dat men een subcategorie moet kiezen waarbij de inhoud daarvan te zien is

vb
Het keuzevak in de eerste cel bestaan uit:
categorie Keuze maken
categorie naam 1
categorie naam 2
categorie 3

Wanneer de keuze: "categorie naam 1" of "categorie naam 2" gekozen wordt, moet automatisch de melding "kies subcategorie" te zien zijn en daarna "de gegevens van de gekozen subcategorie
ik graag dat deze gegevens in zijn geheel overgenomen worden op een volgend tabblad.

ik gebruik OpenOffice
OpenOffice 4.1.5
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door eremmel »

Wat je wilt is best wel lastig en zeker geen beginnersvraag. Je kunt het zonder database niet voor elkaar krijgen met Formulier elementen (voorzover ik dit heb kunnen uitzoeken). Maar ik heb een alternatief dat wekt via Menu -> Gegevens -> Geldigheid. Bekijk maar eens het bijgevoegde Calc bestand.

Merk op dat eerste en derde (Werk)blad beschermd zijn: Menu -> Extra -> Document Beveiligen -> Blad

Je kunt tot 30 categorieën toevoegen met 30 objecten/elementen per categorie. Er zijn van vele Calc technieken gebruik gemaakt om dit voor elkaar te krijgen.

P.S.
Moderator, kun je deze draad verplaatsen naar Calc. Dit hoort niet thuis in 'Beginners'.
Bijlagen
DubbeleSelectieLijst.ods
(13.01 KiB) 213 keer gedownload
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
eremmel
Berichten: 670
Lid geworden op: di sep 01, 2009 10:11 am
Locatie: Barneveld, Nederland

Re: keuzelijst met invoervak

Bericht door eremmel »

Het lijkt erop dat je verder bent gegaan op het Engelse forum list making. Kies volgende keer een van beide, maar niet allebei. Als je Engels goed is blijf op het Engelse forum omdat daar veel meer mensen actief zijn.
W11 21H2 (build 22000), LO 7.4.1.2(x64)
Het is Microsoft marketing die laat geloven dat computers geschikt zijn voor niet technici
Plaats reactie